يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره)خبر داد:
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) اعلام كرد: با هدف توسعه و مشاركت مردم در بخش سلامت نهاد خانواده‌ مجمع حاميان سلامت نهاد خانواده‌ (طرح محسن) تشكيل شد.

 به گزارش"شهر" به نقل از اداره كل روابط عمومي وزارت رفاه و تامين اجتماعي حسين انواري درخصوص اهداف نهاد خانواده اظهار  داشت: طرح مجمع حاميان سلامت خانواده‌ در راستاي سند چشم انداز 20 ساله اين نهاد همچنين سياست‌هاي اجرايي برنامه چهارم به منظور توانمندسازي محرومان جامعه با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي غير دولتي موجود ترسيم شده است.

وي اين ظرفيت‌ها را شامل اصناف، دانشگاهيان ، دانش‌آموزان ، دانشجويان ، خيرين ، شبكه‌هاي مردمي، موسسات عام المنفعه و سازمان‌هاي همسو برشمرد.

انواري با اشاره به استقرار برنامه تحول در كميته امداد امام خميني (ره) به ويژه در سال «همت مضاعف، كار مضاعف» با رويكرد بالندگي و كارآفريني، سازماندهي خيران، نيكوكاران و نيك انديشان به منظور توانمندسازي و حمايت از اقشار نيازمند و محروم جامعه را از جمله برنامه‌هاي اين مجمع در اجرايي كردن طرح ياد شده اعلام كرد و بيان داشت: بهره‌گيري هدفمند از تخصص، تعهد، تمكن و نيات نوع دوستانه خيرين و سوق دادن آن به سوي توانمندسازي محرومان در بخش‌هاي مسكن، اشتغال، درمان، جهيزيه، امور فرهنگي و معيشتي از جمله اهداف اين طرح ارزشمند است.

وي كاركردهاي اساسي اين مجمع را در زمينه‌هاي حمايت از ايتام در قالب طرح اكرام، حمايت از زنان سرپرست خانوار در قالب طرح «محسن»، حمايت از بيماران صعب العلاج در قالب طرح «شفا» ، حمايت در زمينه‌ مسكن محرومان در قالب طرح «رضوان»، حمايت در زمينه‌ جهيزيه در قالب طرح «كوثر»، حمايت در ايجاد اشتغال در قالب طرح «ماعون»، حمايت‌هاي تحصيلي در قالب طرح «مشاك» و حمايت‌هاي سازماني در قالب طرح «نيروهاي افتخاري» اعلام كرد.

وي افزود: در اين مجمع از مجموعه گروه‌هاي همگن كه با هم وابستگي و انسجام دارند، مانند صنوف مختلف كه نقاط مشترك دارند براي كمك به نيازمندان استفاده مي‌كنيم و بر اساس مدلي كه امداد طراحي كرده صنوفي مثل پزشكان، تجار، كارخانه‌داران، مهندسان و ... بخشي از درآمدهايشان را به نيازمندان اختصاص مي‌دهند و با اين كار به ترويج سنت‌هاي اسلامي و انفاق و نيكوكاري كمك مي‌كنيم .

انواري خاطر نشان كرد: شاكله كميته امداد امام خميني (ره) مردمي بوده و در اين مسير بايد هم اعتماد مردم تقويت شود و هم ذهن نخبگان كشور را به فعاليت‌هاي كميته امداد معطوف كنيم تا بتوانيم اين حركت را استمرار بخشيم. در واقع هدف توسعه مديريتي اين نهاد مردمي است و مي‌خواهيم امداد را به جايگاه مديريت در سطح سازماندهي مردمي هدايت كنيم.

نظر شما