دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۵۹۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
طي 6 ماه گذشته آموزش و پرورش در 100 محور، 30 سند براي تحول بنيادين در سيستم آموزشي تنظيم كرده است.

 به گزارش " شهر " حميدرضا حاجي بابايي - وزير آموزش و پرورش در ديدار با جمعي از مسوولان و مديران واحدهاي آموزشي استان قم اظهار داشت: تحول بنيادين‌درآموزش‌وپرورش، مطالبه‌ مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و خواسته‌ي همه ملت است و براي تحقق اين موضوع بايد نگاه به آموزش‌وپرورش متحول شود.

وي تحول در نگاه به آموزش و پرورش را از دو منظر بيروني و دروني ضروري خواند و خاطرنشان كرد: درحال حاضر، نگاه جامعه به آموزش و پرورش، نگاه زيبايي است كه از قرآن نشأت گرفته است. نگاهي كه شكل‌گيري سعادت و شقاوت در انسان را به مدرسه مربوط مي‌داند. اين تلقي و نگاه اگر چه از نظر گفتار صحيح است اما از جنبه‌ي عملكردي در سطح مطلوبي نيست.

حاجي بابايي افزود: همان طور كه زنده بودن حوزه‌هاي علميه به مراجع عظام و علما بستگي دارد، زنده بودن و پويايي آموزش و پرورش نيز به معلمان وابسته است.

وي گفت: برخي به تحول در آموزش و پرورش از جنبه اقتصادي آن مي‌نگرند در صورتي كه منظور از تحول در اين نظام در ميزان ارج نهادن به معلم است.

وزير آموزش و پرورش يادآور شد: توسعه پايدار در گرو توليدات علمي است و اگر آموزش و پرورش نبود، توليدات علمي و زيرساخت‌هاي علم شكل نمي‌گرفت.

حاجي بابايي با تاكيد بر نقش مهم دوران ابتدايي و راهنمايي در آينده‌ي علمي دانش‌آموزان افزود: باتوجه به توسعه فلسفه محاوره بين دانش‌آموزان، بايد زمينه‌هاي ارتباط با داده‌هاي الكترونيكي به منظور گسترش آموزش مجازي در مدارس تقويت شود.

وي اساس تحول بنيادين در آموزش و پرورش را معلم دانست و گفت: به منظور ايجاد تحول در آموزش و پرورش بايد تمام دغدغه‌هاي معلم برطرف شود و اين مهم با برداشته شدن فاصله بين مسوولان و معلمان امكان‌پذير است.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به مشكلات كنوني معلمان افزود: سيستم آموزش و پرورش بايد به گونه‌اي متحول شود كه منجر به افزايش عزت و اقتدار معلم در جامعه شود.

نظر شما