دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۶۰۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
نمايشگاه ربات‌هاي مجتمع آموزش خاتم امسال براي چهارمين دوره ربات هاي ساخت دست دانش آموزان را به عرصه نمايش گذاشته است و البته براي اولين بار اين مجال را به دانش آموزان راهنمايي نيز داده شده است.

ابوالفضل منافي مدير نمونه منطقه 6 آموزش و پرورش و مدير نمونه شهر تهران درباره نمايشگاه ربات‌هاي در گفت‌و گو با خبرنگار شهر گفت: ما تمام تلاشمان را كرده ايم كه در اين نمايشگاه قدرت اعتماد به نفس جسارت و شجاعت دانش آموز در پذيرش كارهاي گروهي  و آشنايي با علوم فنون و جديد و تكنولوژي هاي جديد  را افزايش دهيم كه مجموعه اين اهداف دست به دست هم دادند كه اين نمايشگاه و دستاوردهاي بچه ها را عرضه كنيم.

 

مدير مدرسه راهنمايي خاتم  در ادامه  در مورد انتخاب نوع ربات هاي اظهار داشت:دليل ساخت  و انتخاب رباط ها روحيات و خلاقيت جنس پسر و نوجوان  است و علاقه آنها به اموري كه هيجان و روحيه پرارژي آنهاطلب مي كند..

 

منافي افزود: هر ااقدامي كه موجب تخليه انرژي مثبت و افزايش قدرت اعتناد به نفس و پذيرش مسئوليت هاي اجتماعي دانش آموزان باشد بايد مورد حمايت و پشتيباني قرار بگيرد اين نوع اقدامات مستلزم داشتن توان و قابليت مالي است و من تصور مي كنم تمام دوستان  و مديران مدارس ديگر علاقه مند هستند كه اينچنين نمايشگاهي را برگزار كنند احتمالا معذوريت و محدوديت مالي اجازه نمي دهد ولي به هر ميزان بتوانند در اين  عرصه ها قدم بردارند موجب افزايش شادابي و  خلاقيت بچه‌ها مي‌شود  و قدرت همبستگي و مشاركت پذيري اجتماعي بهتررا بين دانش اموزان را از نوجواني تقويت مي‌كند و آنها ياد مي گيرند كه در گذشته مي توانند به كمك يكديگر كارها بزرگ انجام دهند.

 

مدير نمونه شهر تهران در مورد نياز حمايت آموزش و پرورش از اينچني نمايشگاه‌ها گفت: قطعا حمايت‌هاي آموزش و پرورش در اين عرصه‌ها  بي تاثير نخواهد بود و فاكتور و عامل اول  حركت و شور و شكل گيري  مناسب اين نمايشگاه‌ها خواهد بود.همچنين پشتيباني و حمايت‌هاي خانواده‌ها و همدلي و همراهيشان  اگر نبود اين شور و شادي و احساس در فضاي نمايشگاه ديده نمي شد.

 

مدير نمونه منطقه 6 افزود:اين نمايشگاه يك فضاي كار عملي براي دروس بچه ها مطرح است و  مي توان گفت يك كمك درسي براي دانش آموزان است و مي‌توان گفت كارگاه تمرين و آشنايي با علوم و مواد و محتويات است.

 

منافي گفت: تبادل نظر  تجربه و در اختيار گذاشتن  دستاوردها از مدارس موفقت تر به مدارس مشتاق و پشتيباني فكري و علمي از طرف وزارت آموزش و پروش مي تواند به حمايت خوبي در اينچنين عرصه هاي باشد.

 

نظر شما