سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۶۰۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
شهرداران ، روساي شوراي شهري و اساتيد و کارشناسان و صاحب نظران حوزه مديريت شهري از بيش از 140 شهر اسلامي طي 28 تا 30 ارديبهشت در دوحه قطر گردهم مي آيند تا در خصوص گسترش و تعامل و همکاري ميان شهرهاي اسلامي به بحث و تبادل نظر بپردازند.

به گزارش شهر ، سازمان شهرها و پايتخت هاي اسلامي (OICC) ، سازمان غير دولتي و وابسته به سازمان کنفرانس اسلامي (OIC) است که در سال 1980 ميلادي تاسيس شده و در شهر مکه مکرمه و دبيرخانه آن در شهر جده عربستان واقع شده است .


بر اين اساس در نشست قطر قرار است تا دوازدهمين کنفرانس مجمع عمومي ، بيست و هشتمين جلسه شوراي اداري ( هيات حاکمه سازمان ) و صندوق تعاون سازمان و نيز دهمين سمپوزيوم علمي بانوان با عنوان " تاثير فناوري ارتباطات و اطلاعات بر توسعه خدمات شهري ؛ پيش به سوي دولت الکترونيک " و نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي ICT در شهرهاي جهان اسلام برگزار شود .


با برگزاري اين نشست‌ها در قطر ، رياست اين سازمان که از سال 2008 تاکنون در اختيار شهرداري آنکارا پايتخت ترکيه بود ، به مدت سه سال به دوحه پايتخت قطر واگذار خواهد شد .


بر اساس اين گزارش ، از سوي شهر تهران ، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر و مقامات مربوطه درنشست (OICC) در قطر حضور مي يابد.


همچنين نمايشگاهي از دستاوردهاي شهرداري تهران در حوزه فناوري ارتباطات و اطلاعات و برنامه و اقدامات شهرداري در شهر الکترونيک که يکي از راهبردهاي اساسي مديريت شهري در مقطع کنوني است در حاشيه نشست قطر برپا خواهد شد.


نظر شما