سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۶۰۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲
مشاور شهردار و رئيس مرکز فعاليت‌هاي ديني شهرداري تهران گفت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) در 300 مسجد جامع و بزرگ شهر تهران مراسم عزاداري برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،‌حجت الاسلام عبدالمقيم ناصحي با بيان اين مطلب اظهار کرد: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) دوشنبه 27 ارديبهشت ماه در 300 مسجد جامع و بزرگ شهر تهران مراسم عزاداري، سخنراني و مرثيه سرايي اجرا مي شود.


وي افزود: در هر منطقه 10 مسجد و در مجموع 220 مسجد در تهران پس از نماز مغرب وعشا مراسم عزاداري را اجرا مي‌کنند و 80 مسجد شهر تهران نيز در ظهر سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) مراسم عزاداري دارند.


مشاور شهردار تهران تصريح کرد: همچنين 20 هزار جلد کتاب تحت عنوان "من فاطمه ام دخت پيامبر" به چاپ رسيده است که در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در مساجد و ادارات توزيع خواهد شد.


وي افزود: در مسجد امام جعفر صادق (ع) واقع در ميدان قدس نيز 3 شب مراسم عزاداري برگزار مي شود و بعد از نماز مغرب و عشا نيز امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام کاظم صديقي سخنراني خواهند داشت و مداحان شناخته شده نيز مديحه سرايي مي پردازند.


ناصحي خاطر نشان کرد : شهرداري تهران همواره در شهادت ائمه اطهار(س) و اعياد اسلامي مراسم‌هاي ويژه‌اي را برگزار مي کند که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) نيز با هماهنگي مرکز رسيدگي به امور مساجد و ائمه جماعات در مساجد جامع و بزرگ در تمام مناطق 22 گانه مراسم سوگواري برگزار خواهد شد.


نظر شما