دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۶۰۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد:
شمارگان کتاب ها در حد مطلوب نيست و باعث بي صرفه بودن اقتصاد کتاب در کشور شده است. کتاب بايد جذاب باشد ، خواننده را به دنبال خود بکشد و در دسترس همگان باشد.

به گزارش "شهر "، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص پايين بودن ميزان شمارگان کتاب ها اظهار داشت: قرار شد در اين باره جلسه اي با حضور آقاي احمدي نژاد با ناشران داشته باشيم.

حسيني افزود: کتاب بايد جذاب باشد ، خواننده را به دنبال خود بکشد و در دسترس همگان باشد .

وي با تاكيد براين نكته كه صدا و سيما در معرفي فرهنگ کتاب و کتابخواني ظرفيت بالايي دارد و نقش ديگر رسانه ها از جمله مطبوعات نيز در ترويج کتابخواني بسيار موثر است افزود : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز کارهاي حمايتي خود را در اين خصوص توسعه خواهد داد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به سفرهاي استاني هيأت دولت گفت: آقاي احمدي نژاد تأکيد دارد که دولت دهم ، دولت کار فرهنگي است و در سفرهاي استاني براي هر استان به طور متوسط50 ميليارد تومان در بخش فرهنگ اختصاص پيدا مي کند که بخش عمده آن براي کتاب است. وي افزود: اين اعتبارات در ساخت و تجهيز کتابخانه ها و نشر کتاب هزينه خواهد شد.

حسيني همچنين گفت: حذف يارانه ها و کاغذ جدي است و رئيس جمهور قول قطعي داد که از کارخانه هاي کاغذ و چاپ حمايت شود. وي گفت : بعضي کتابها مانند بعضي فيلم ها در حدي نيست که از آن حمايت کنيم و ما شفاف گفته ايم فيلمي مورد حمايت ماست که براي مردم مفيد باشد نه اينکه کاري سطحي انجام دهد. وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: پيگيري موضوع معافيت مالياتي نيز از برنامه هاي اين وزارتخانه است و همه ازجمله ناشران ، نويسندگان و مترجمان که احساس مي کنند در مسير مشکلي هست به ما کمک کنند.

وي همچنين گفت : سه هزار غرفه در نمايشگاه امسال ، کتاب هاي ناشران را عرضه کردند.

حسيني در خصوص علت افزايش بازديدکنندگان نمايشگاه کتاب امسال گفت: آگاهي و سواد مردم سال به سال بيشتر مي شود که به طور طبيعي افزايش علاقه مندان کتاب را در پي دارد . نمايشگاه فرصت بي بديلي براي مخاطبان است که هم تخفيف دارد و هم قدرت انتخاب مخاطب را بالا مي برد و او مي تواند همه کتاب ها را يک جا ببيند.

نظر شما