دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۶۱۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
دومين نظرسنجي انجام شده درباره معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نشان مي‌دهد كه از نظر مردم تهران طراحي معابر به گونه‌اي كه براي معلولان نيز قابل استفاده باشد، هم‌چنين ميزان آموزش ترافيكي به شهروندان خيلي كم است.

به گزارش شهر، دفتر مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در ادامه نظرسنجي‌هاي خود درباره عملكرد معاونت‌هاي شهرداري تهران، در اواخر سال گذشته (1388) نظرات مردم مناطق 22گانه تهران را درباره عملكرد معاونت حمل و نقل جويا شده است. تعداد كل نمونه انتخابي براي تهران 9842 نفر كه در هر منطقه حداقل حدود 400 نفر و در چند منطقه بزرگ 500 و 600 نفر نمونه گرفته شده است.


از سوي ديگر يافته‌هاي مهم اين نظر سنجي نشان مي‌دهد. از نظر مردم تهران طراحي معابر شهر به گونه‌اي كه براي معلولان نيز قابل استفاده باشد، در حد خيلي كم انجام شده است.



همچنين شهروندان تهراني با اعلان خيلي كم بودن آموزش ترافيكي به مردم، حساسيت خود را نسبت به اهميت آموزش ترافيكي در بهبود ترافيك سنگين شهر ابزار داشته‌اند. گرچه در اين مورد پاسخگويان منطقه يك ارزيابي بهتري از ساير پاسخگويان داشته‌اند، اما آنان نيز در نهايت آموزش ترافيكي را در حد كم برآورد كرده‌اند.


شهروندان تهراني: صداو‌سيما در تشويق مردم به مشاركت در امور شهري ضعيف عمل مي‌كند


ميزان تبليغات منطقه‌اي و محله‌اي و نيز تشويق شهروندان از طريق صدا و سيما براي مشاركت در امور شهري نيز در حد كم و خيلي كم ارزيابي شده است. شهروندان مناطق 13 و 16 نسبت به ساير مناطق ارزيابي منفي‌تري از سياست‌هاي تشويقي صدا و سيما درباره جلب مشاركت مردم به امور شهري داشته‌اند، در مقابل مردم مناطق 21 و 18 در اين زمينه بدبيني كمتري ابراز داشته‌اند.


 


ارزيابي مردم درباره برقراري خطوط ويژه اتوبوسراني، اندكي بالاتر از متوسط است، اما تفاوت ميان مردم مناطق درباره اين موضوع زياد است. در حالي كه مردم مناطق 9 و 12 معتقدند كه در حد زياد و خيلي زياد خطوط اتوبوسراني برقرار شده است. ارزيابي مردم مناطق 21، 5 و 16 در حد كم است.


بهترين ارزيابي از وظايف معاونت حمل و نقل شهرداري تهران در زمينه نصب و ترميم چراغ‌هاي راهنمايي در تقاطع‌هاي مورد نياز است، كه از نظر شهروندان تهراني بيش از متوسط تحقق يافته است. پاسخگويان مناطق 22 و 7 وضعيت نصب و ترميم چراغ‌هاي راهنمايي را در حد زياد و خيلي زياد ارزيابي كرده‌اند، در حالي كه مردم مناطق 12، 13 و 16 ارزيابي متفاوتي دارند و اين وضعيت را در حد كم ارزيابي كرده‌اند.


نظر شما