شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۶۱۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
جانشين فرمانده مرزباني نيروي انتظامي كشور از طرد 96 هزار نفر در طول 50 روز اخير از كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارشهر،سردار رحيمي خورشيدوند روز سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود:ساماندهي و اصلاح روش ها،توسعه نيروي انساني،افزايش تجهيزات مدرن و بکارگيري آنها در کنترل مرزها،برخوردو مقابله با متجاوزان مرزي و تعامل سازنده با مرزنشينان از اولويت هاي کاري مرزباني در سال جاري است.

وي بر تعامل و همکاري با مرزنشينان تأکيد کرد و گفت:راه اندازي بازارچه هاي مرزي در راستاي معيشت سالم و قانوني مرزنشينان است.

جانشين فرمانده مرزباني کشور گفت: در طول دو ماهه سال جاري با اقدامات صورت گرفته کشفيات پليس مرزباني در زمينه‌هاي مختلف 180 درصد افزايش داشته است.

سردار رحيمي خورشيدوند و گفت:‌ در دو ماهه سال جاري طي اقدامات انجام گرفته شاهد افزايش 108 درصدي کشفيات مرزباني، افزايش 61 درصدي کشفيات سلاح، 21 درصدي مشروبات، 141 درصدي کالاهاي دخاني و افزايش 123 درصدي دستگيري عابران و متجاوزان مرزي بوده‌ايم.

وي ادامه داد: در طول 50 روزه سال جاري با همکاري دستگاههاي ذيربط 96 هزار نفر از اتباع بيگانه از کشور طرد شدند.

جانشين فرمانده مرزباني از هلاکت سه نفر از اشرار و قاچاقچي مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت:يکشنبه گذشته طي يک عمليات موفقيت آميز توسط درياباني ميناب در استان هرمزگان يک باند سه نفر قاچاق سلاح سناسايي و دستگير و سه نفر ديگر به هلاکت رسيدند.

سردار خورشيدوند اضافه کرد:از اشرار چند قبضه سلاح به همراه يکصد کيلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وي همچنين از هلاکت دو نفر از اشرار مسلح در شهرستان تايباد از توابع خراسان رضوي خبر داد و گفت:از اين دو قاچاقچي 60 کيلوگرم هروئين فشرده بدست آمد.

سردار خورشيدوند از شناسايي و دستگيري دو تيم از دزدان دريايي درجنوب کشور توسط ماموران درياباني خبر داد و گفت:از يک دستگاه شناور 26 هزار و 700 دستگاه انواع گيرنده ماهواره کشف شد که ارزش ريالي آن 500 ميليون تومان بود.

وي با اشاره به کندي روند قاچاق کالا در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران،تصريح کرد:اجازه نخواهيم داد قاچاقچيان کالا و ارز با ورود و خروج غير قانوني به اقتصاد کشور ضربه بزنند.

وي در ادامه از شهادت 14 نفر از ماموران مرزباني طي دو ماه گذشته در درگيري با اشرار و قاچاقچيان خبر داد و گفت:فرمانده مرزباني نيروي انتظامي مصمم است با تلاش و رعايت قوانين و مقررات مرزي از مرزها و کيان ايران اسلامي دفاع کند.


نظر شما