شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۶۱۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
نمايش«بانوي بي نشان» امسال پس از 12 سال اجرا با تغييراتي در متن و بازيگران در تهران بر صحنه رفت و از فردا نيز در بندرعباس اجراهاي خود را آغاز مي كند.

«كورش زارعي»،كارگردان نمايش «بانوي بي نشان» در گفت و گو با خبرنگار شهر ضمن بيان اين مطلب درباره اجراي اين نمايش مذهبي بعد از 12 سال گفت:به تئاترهاي دنيا سري بزنيد،مي‌بينيد نمايش‌هايي كه پر مخاطب هستند تا زماني كه مي‌توانند تماشاگر را به سالن بكشانند،بر صحنه مي‌مانند. در سراسر دنيا مرسوم است .امسال تئاتر برادوي 99 امين سال اجراي يك نمايش را پشت سر مي‌گذارد.نمايشي كه مخاطب دارد،اپرا و باله‌اي كه تماشاچي دارد به نظر من بايد سال‌هاي سال تكرار شود. «بينوايان»اثر ويكتور هوگو سال‌هاست كه بر صحنه است.

زارعي در پاسخ به اين‌كه چرا مديران از برخي نمايش‌هاي سفارشي تنها اينگونه حمايت مي‌كنند،گفت: شما فكر مي‌كنيد كدام مدير كمك كرده كه نمايش«بانوي بي نشان» بر صحنه برود. ما يك مدير هماهنگي داريم كه فيلم نمايش را به جاهاي گوناگون مي‌فرستد و براي اجراي گروه رايزني مي‌كند.مشكل ما اين است كه خودمان را به گرد مجموعه  تئاتر شهر محدود كرده‌ايم.

زارعي درباره تغييرات اين كار گفت:امسال نمايش «بانوي بي نشان»با تغييراتي در متن و بازيگران بر صحنه رفت.موسيقي نيز تغييرات زيادي كرده است. بخش هايي در جهت تقويت كار به متن اضافه و بخش‌هايي كم شده است.امسال مقصد نهايي نمايش «بانوي بي نشان»بندر عباس است.

وي تاكيد كرد:ما در اجراي‌مان در تهران پس از 12 سال اجرا هنوز ازدحام تماشاگر داشتيم.تازه نمايش«بانوي بي نشان»هزينه‌اي براي توليدش مصرف نشده،اما نمايش‌هايي هستند كه 300ميليون هزينه داشته‌اند ولي يك ماهه پرونده‌شان بسته مي‌شود.

او در ادامه گفت:اگر بخواهيم اتفاق وسيع فرهنگي در تئاتر بيفتد بايد سطح انتظارات‌مان را پايين بياوريم و مديران هم با ما همكاري كنند.

زارعي درباره فعاليت‌هاي ديگر گروه آئين گفت:ما 15 سال است كه نمايش‌هايي را با گروه آئين بر صحنه مي‌بريم و در تمام شهرهاي ايران به صورت رپرتوار نمايش‌هايي را بر صحنه برد‌ ايم.هم نمايش‌هاي كودك و هم نمايش‌هاي مذهبي را در اين رپرتوار اجرا كرده‌ايم.

نظر شما