دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۶۱۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
در نشست معاونان حمل و نقل و ترافيك كلان‌شهرهاي كشور در تبريز
نوزدهمين نشست معاونان حمل و نقل و ترافيك كلان‌شهرهاي كشور در روزهاي 29 و 30 ارديبهشت ماه جاري در تبريز برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، در اين نشست دو روزه مهم‌ترين مشكلات مشترك 8 كلان‌شهر كشور در حوزه حمل و نقل عمومي مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

 بر اساس اين گزارش تبادل نظر پيرامون اعتبار مصوب مجلس شوراي اسلامي در قانون بودجه سال 89 در بخش حمل و نقل عمومي و با دو ميليارد دلار اعتبار مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام و پي‌گيري اعتبارات مذكور، از جمله محورهاي اين نشست اعلام شده است.

 اين گزارش مي‌افزايد موضوع طرح هدفمندسازي يارانه‌ها و تأثير آن در خدمت‌رساني ناوگان حمل و نقل عمومي شامل مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني در كلان‌شهرها و چالش‌هاي فراروي مديريت شهري در صورت اجراي اين طرح، از ديگر محورهاي نشست مذكور است.

بنا بر اين گزارش در نشست معاونان حمل و نقل و ترافيك كلان‌شهرها، مباني سازماني مديريت واحد شهري از جمله مديريت يكپارچه حمل و نقل شهري و چارچوب مديريت نظام نوين حمل و نقل بارها در كلان‌شهرها نيز مورد بحث و تبادل نظر قرار مي‌گيرد.

 اين گزارش اضافه مي‌كند تشكيل اتحاديه سازمان‌هاي حمل و نقل و ترافيك از جمله مباحثي است كه در دستور كار اين نشست قرار گرفته، ضمن اين كه با توجه به اجراي طرح كارت بليت مشترك مترو و اتوبوسراني در تهران، تنظيم پروتكلي جهت استفاده از بليت الكترونيك مشترك بين تمام كلان‌شهرها نيز در نشست مذكور مورد توافق قرار خواهد گرفت.

 اين گزارش حاكي است با عنايت به حضور رؤساي راهنمايي و رانندگي كلان‌شهرها حاضر در اين نشست، بررسي و طراحي ارتباط و تعامل بيشتر بين معاونت‌هاي حمل و نقل و ترافيك كلان‌شهرها با پليس راهور در دستور كار نشست مذكور قرار دارد.

 علاوه بر كارگروه اصلي مديريت واحد شهري با حضور معاونان حمل و نقل و ترافيك كلان‌شهرها، 4 كارگروه تخصصي اتوبوسراني، تاكسيراني، پايانه‌ها و پاركينگ‌ها و حمل و نقل بار، مباحث مطروحه در نشست فوق را پيگيري مي‌كنند.

نظر شما