يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۶۲۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
با عنوان‌هاي گوناگون و در حوزه‌هاي مختلف؛
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 5 از برگزاري برنامه‌هاي مختلف در اين منطقه خبر داد و گفت:اين برنامه‌ها در قالب بسته برنامه‌هاي فرهنگي با عناوين «حرکت و برکت»، «همسايه سلام»، «به رنگ سادگي»، «زيبائي صداقت» و «آواي مهرباني» و مطابق با سياست‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در سطح منطقه برگزار مي‌شود.

پروين غضنفري در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: در راستاي اهداف سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در سال 89 مبني بر رويکردهاي سبک زندگي، تقويت هويت ملي و محله‌اي و مديريت تغييرات فرهنگي در سطح شهر تهران، مديريت فرهنگي هنري منطقه 5 با محوريت فرهنگسراي فردوس اقدام به برگزاري برنامه‌هاي مختلفي در سطح منطقه كرده است. همچنين اين مديريت در حوزه روابط اجتماعي خانواده، اقتصاد و معيشت خانواده و کارکردهاي تربيتي خانواده برنامه‌هاي مختلف و اثرگذاري را تدارک ديده است.

وي افزود: ترويج فرهنگ و آئين همسايه‌داري با تاکيد بر اقتضائات آپارتمان نشيني، گسترش فرهنگ کسب روزي حلال با تاکيد بر نقش تربيتي فردي و اجتماعي، ارتقاي روحيه قناعت و ساده زيستي با تاکيد بر اصلاح الگوي مصرف و ارتقاي فرهنگ مسئوليت پذيري متقابل در خانواده (همسران، فرزندان و کهنسالان) از اهداف کلاني است که اين مديريت بر اساس آن برنامه‌هاي خود را در سال جديد تدارک ديده است .

رييس فرهنگسراي فردوس با اشاره به اينكه تمامي اين برنامه‌ها در بسته‌هاي مختلفي در مناطق گوناگون تهران تهيه شده است، اظهار داشت: در هر بسته برنامه، برنامه‌هاي متفاوت فرهنگي هنري اجرا مي‌شود. مديريت فرهنگي هنري منطقه 5 با اهتمام به اين اهداف از آغاز سال جديد اقدام به برگزاري برنامه‌هاي مختلف در قالب بسته برنامه‌هاي فرهنگي با عناوين «حرکت و برکت»، «همسايه سلام»، «به رنگ سادگي»، «زيبائي صداقت» و «آواي مهرباني» كرده است.

به گفته مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 5، در اين بسته برنامه‌ها نشست‌هاي موضوعي با محوريت فرهنگ آپارتمان‌نشيني و رعايت حقوق شهروندي، نمايش کودک و نوجوان در حوزه آموزش حقوق آپارتمان‌ها، برگزاري مسابقات مختلف ويژه کانون‌ها و ساختمان‌هاي محلات منطقه 5، تهيه و توليد کتابچه‌هاي مختلف با رويکرد جلوگيري از پديده رفاه زدگي، صرفه‌جوئي و مصرف بهينه تدارک ديده شده است.

غضنفري تصريح كرد: نمايش «آپارتمان پرهياهو» در ميدان ميوه تره‌بار صادقيه و ترمينال غرب در تاريخ 6 خرداد ماه، نشست آموزشي «روايت كوتاه» در تاريخ سوم خرداد و برنامه «جمعه ايراني» كه به صورت زنده نيز از راديو پخش مي‌شود از ويژه برنامه‌هايي است كه در راستاي اهداف ذكر شده از سوي فرهنگسراي فردوس برگزار مي‌‌شود.

نظر شما