سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۶۲۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶
عملكرد بهزيستي در بخش آموزش طي سال هاي 84 تا 87
سازمان بهزيستي در جهت توانمند سازي جامعه هدف و با تاكيد بر نيازهاي اوليه گروههاي هدف خود در اقدامي گسترده به آموزش، تسهيل و توسعه منابع مالي جامعه هدف پرداخته است .

به گزارش خبرنگار " شهر" براساس گزارش عملكرد سازمان بهزيستي، اين سازمان در حوزه پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در جهت ارتقاي سلامت رواني – اجتماعي از طريق طراحي و اجراي برنامه هاي ارتقايي و پيشگيرانه سطح اول با رويكرد مشاركتي براي يادگيري، تغيير و توانمندسازي گروههاي هدف، فعاليت هايي راطي سال هاي اخير در سه بخش به انجام رسانده است.

ساماندهي گروههاي هميار سلامت روان

طرح ساماندهي گروههاي هميار سلامت روان از سال 77 با هدف افزايش دانش عمومي در حوزه سلامت روان ، جذب افراد داوطلب به منظور گسترش فعاليت هاو تقليل هزينه هاي مربوط به كاهش عوارض ناشي از آسيب هاي رواني – اجتماعي به اجرا گذاشته شد. از جمله ساختارهايي كه در طول اجراي طرح جهت تسهيل به ثمر رسيد، طرح ايجاد پايگاههاي سلامت اجتماعي در سال 83 بود.

بر اساس اين گزارش گروههاي سلامت اجتماعي در سال84 با 30 مركز كار خود را شروع و در سال 87 به 186 مركز ارتقا پيدا كرد. اين در حالي است كه گروههاي هميار سلامت روان در سال 84 با 720گروه شروع به فعاليت كرد و در سال 87 اين تعداد به 811 گروه افزايش يافت.

آموزش هاي مهارت هاي زندگي

در بخش آموزش مهارت هاي زندگي نيز از سال 77 با هدف ارتقاي سلامت روان و توانمند ساختن افراد جهت شناخت خود ، ديگران ، محيط پيرامون ، تحقق توانايي هاي بالقوه افراد و انطباق باتغييرات زندگي در سازمان بهزيستي آغاز شد كه براساس آن آموزش مهارت هاي دهگانه در مراكز مختلف آموزشي و محيط كار به اجرا گذاشته شد. در همين زمينه در بخش آموزش مهارت زندگي در تمامي مقاطع تحصيلي در سال 84 تعداد 563000 نفر و در سال 87 تعداد 1843842 نفر آموزش هاي لازم را كسب كرده اند كه سير صعودي اين تعداد نفر نشان از اهتمام وي‍‍‍‍ژه اين سازمان در بخش ارايه اطلاعات و آموزش مهارت هاي زندگي به متقاضيان است.

ارايه آموزش هاي پيش از ازدواج

در بخش ارايه آموزش هاي پيش از ازدواج نيز اين سازمان طرحي را از سال 82 با هدف ارتقاي توانمندي فردي در انتخاب همسر و تشكيل خانواده موفق، ارتقاي احساس رضايت از زندگي خانوادگي و ارتقاي مهارت هايي كه در جهت تقويت و ثبات خانواده موثرند را دنبال كرد. در طرح آموزش زندگي خانواده در سال 84 تعداد 2500 نفر و در سال 87 تعداد 134308 نفر آموزش هاي لازم را كسب كرده اند.

ارايه آموزش زندگي خانواده

اين طرح از سال 82 با هدف افزايش سطح اجتماعي- اقتصادي خانواده ها، افزايش مهارت هاي ارتباطي و كاهش نرخ رشد طلاق از طريق شيوه آموزش فعال و درگير نمودن مخاطبان در گروههاي مختلف اجتماعي و يا فراخوان افرادمتاهل به اجرا گذاشته شده است كه در آموزش پيش از ازدواج در سال 84 تعداد 53000 نفر و در سال 87 تعداد 134308 نفر ازآموزش هاي لازم بهره مند شده اند.

نظر شما