يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۶۳۶۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴
ناحيه ويژه کوهستان شهرداري منطقه يک، ترکيب زباله توليدي و همچنين منابع توليد کننده آن را در رود دره درکه مشخص كرد.
به گزارش «شهر» از آنجا که مديريت مواد زايد جامد در رود دره درکه به دليل ماهيت متفاوت زباله‌هاي توليدي در منابع نقطه اي توليد زباله (رستوران ها) و غيرنقطه اي (گردشگران، کوه پيمايان و کوهنوردان) نيازمند نگاهي متفاوت به مسير و رستوران ها است، تجزيه و تحليل نتايج حاصل از نمونه برداري و آناليز به لحاظ همين تقسيم بندي صورت گرفت.


بر اساس اطلاعات به دست آمده، زباله توليدي مسير به طور کلي و به تفکيک مواد مختلف از زباله رستوران ها بيشتر است و زباله خشک بيشترين مقدار زباله مسير را در کل هفته تشکيل مي دهد. که در اين ميان پت و کاغذ به ترتيب بيشترين مقدار زباله مسير را در روزهاي آخر هفته و وسط هفته به خود اختصاص مي دهند. زباله رستوران ها در تعطيلات آخر هفته بيشتر از ايام وسط هفته است که بيشترين مواد تشکيل دهنده آن زباله تر و شيشه است.
 

اين طرح با بررسي طرح مديريت مواد زايد جامد در رود دره درکه از سال گذشته آغاز شده است و در همين راستا براي دستيابي به اطلاعات پايه دقيق و صحيح در مورد ترکيب زباله توليدي در رود دره درکه، نمونه برداري و آناليز زباله در اين رود دره صورت گرفت.


با بررسي و تجزيه و تحليل داده هاي بدست آمده، اطلاعات جامعي در خصوص ترکيب و ميزان زباله توليدي در اين رود دره به دست آمد.
نظر شما