يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۶۴۳۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۷
آيت‌الله احمد جنتي با اشاره به بيانيه مشترك برزيل، تركيه و ايران و اجلاس گروه 15 اظهار كرد: از دو كشور برادر، تركيه و برزيل تشكر مي‌كنم و بايد بگويم اين موضوع مشت محكمي به دهان غرب و آمريكا بود و بن‌بستي براي غرب به وجود آورد و باعث شد كه ديگر آن‌ها حرفي براي گفتن نداشته باشند.

به گزارش شهر، دبير شوراي نگهباني با اشاره به بيانيه مشترك برزيل، تركيه و ايران، در تهران گفت: در اين خصوص حركت سياسي خوبي انجام شد.

وي با اشاره به برگزاري كنفرانس خلع سلاح كه در آن نمايندگاني از 70 كشور شركت كرده بودند، اظهار كرد: حضور رييس‌جمهور در نيويورك و حرف‌هاي ايشان در خصوص مساله هسته‌يي عالي بود و اين موضوع برگ برنده‌اي در دست ماست.

آيت‌الله جنتي برگزاري رزمايش‌هاي سپاه و ارتش را هم مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: اين رزمايش‌ها نشان داد كه در منطقه قطب جديدي از قدرت سياسي و نظامي در حال به وجود آمدن است.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اين بيانيه خاطرنشان كرد: ما در ابتدا اصرار داشتيم كه موضوع تبادل در ايران باشد اما بعد قبول كرديم كه در تركيه باشد ولي به اين صورت كه اين 1200 كيلو را به صورت امانت در تركيه بگذاريم و براي حفظ آن هم، هم خودمان و هم آژانس نظارت داشته باشيم. اگر تبادل انجام شد كه موضوع تمام است و اگر انجام نشد احتمال قوي اين است كه آن‌ها زير بار نمي‌روند و اين امانت در اسرع وقت بايد به ايران برگردد.

وي با بيان اين‌كه " در يكي از بندهاي اين بيانيه آمده است كه نبايد بايد با اين بيانيه هيچ تقابلي شود نه تهديد كنيد و نه رفتارهاي مخالف اين بيانيه داشته باشيد" اين بند را يكي از بندهاي ارزنده برشمرد و گفت: همچنين در اين بيانيه آمده است كه اين امر بايد در گروه وين قبول شود و آن‌ها بايد به ما اعلام كنند و بعد موافقتنامه امضاء شود و اين را هم آمريكا و گروه وين بايد امضاء كنند و بعد هم در شوراي حكام بايد به تصويب برسد و اعضاي شوراي حكام هم يعني روسيه، چين، فرانسه و آمريكا بايد آن را امضا كنند كه اگر امضاء كنند ديگر حرفي براي گفتن ندارند.

وي همچنين با اشاره به مساله‌ عفاف و حجاب و تشكر از مردم و نمايندگان مجلس براي حمايت از اين مساله، اظهار كرد: آن‌هايي كه بايد قانون را اجرا كنند كساني هستند كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين مصوبه را داشتند اما بعد آن را در قفسي گذاشتند و درش را بستند. اين‌ها بايد جواب دهند كه چرا اين مصوبه را اجرا نمي‌كنند.

جنتي افزود: بنده هم در زمان تصويب اين امر در آن‌جا بودم و مطرح كردم كه شما از يك نقطه شروع كنيد. از آن‌هايي كه كارمند شما هستند آغاز كنيد. دانشگاه و دانشجو در اختيار شماست. با اين شرايط دانشجو را در دانشگاه بپذيريد. دانشجو نمره مي‌خواهد و بنابراين ناچار است كه به قانون عمل كند. در بيمارستان‌ها و ادارات نيز اين موضوع اجرايي شود. چرا تا به حال اين كار را انجام نداديد؟

وي با بيان اين‌كه " در سطح عموم براي مردم هم بايد فكري شود" ادامه داد: شما مي‌گوييد كه بايد كار فرهنگي انجام داد، آيا كار فرهنگي بي‌نياز كننده از كار اجرايي و قانون است؟ مي‌گوييد قانون را اجرا نمي‌كنيد و مي‌خواهيد كار فرهنگي انجام دهيد؟

وي همچنين با اشاره به نامگذاري امسال به نام كار مضاعف و همت مضاعف، اظهار كرد: در اين‌گونه امور هم كار مضاعف و همت مضاعف كنيد و خدمات عمومي براي مردم داشته باشيد تا فشار اعصاب بر روي مردم كم شود. روي امور فرهنگي نيز بيشتر بايد كار شود. حوزه‌هاي علميه، طلاب، روحانيون در اين خصوص كار كنند.

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اين‌كه " عواقب بد بدحجابي را هم ببينيم" گفت: ببينيم اين امر كجا متوقف مي‌شود. اين موضوع بيش از 20 سال شل گرفته شده است، حالا كه به اين جا رسيده است شما ديگر آن را شل نگيريد.

وي در خطبه اول نيز با تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه(س) به بيان توضيح درباره خطبه‌ ايشان در فدك پرداخت.

آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي دوم نمازجمعه نيز با تبريك فتح خرمشهر گفت: اين موضوع افتخاري براي امام بود كه ايشان نيز فرمودند خرمشهر را خدا فتح كرد.

نظر شما