شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۶۴۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
باغ موزه دفاع مقدس ضمن بهره گرفتن از آخرين فناوري هاي روز دنيا، کاملا منطبق با معماري ايراني و اسلامي است.

به گزارس شهر به نقل از ستاد اطلاع رساني باغ موزه دفاع مقدس، اين باغ‌موزه ضمن الهام گرفتن از معماري ايراني اسلامي با استفاده آخرين فناوري روز دنيا تا 150سال آينده، مي تواند نياز مخاطبان موزه و همچنين مديران اين مجموعه را براي تغيير برآورده کند.

پروژه ساخت موزه دفاع مقدس در سال1384 به مسابقه گذاشته شد و مهندسان ايراني برنده اين مسابقه شدند. باغ موزه در فضايي به مساحت 20 هکتار بنا شده است. علاوه بر بناي ساختمان که با الهام از استتار اداوات جنگي ساخته شده، تلاش شده است تا در داخل بنا و همچنين محوطه با استفاده  از مفاهيم ايراني، دفاع مقدس به زيباترين شکل ممکن بيان شود.

از جمله ويژگي‌هاي باغ موزه دفاع مقدس، بکار بردن آخرين فناوري‌هاي روز دنيا در جاي جاي موزه است. شهروندان با ورود به محوطه موزه از شناسه کاربري برخوردار شده و مي‌توانند حتي بعد از خروج از موزه ، از آخرين اخبار مربوط به اين مکان مطلع شوند. در تالارهاي موزه نيز براي بيان اتفاقات 8 سال دفاع مقدس  از تکنولوژي هاي چندرسانه اي استفاده شده است.

فاز اول باغ موزه دفاع مقدس که شامل باغ راه و درياچه باغ موزه، دو سالن آمفي تاتر چند منظوره و سالن روباز يکهزار نفري سوم خردادماه جاري افتتاح مي شود.

نظر شما