دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۶۴۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶
عمليات ريل‌گذاري مسير حدفاصل ايستگاه متروي ميدان انقلاب اسلامي، تا ميدان آزادي در بخش غربي خط 4 با حضور شهردار تهران شروع شد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، ريل‌گذاري خط 4 مترو به طول 6 كيلومتر با استفاده از 24 كيلومتر ريل انجام خواهد شد و تا نيمه شهريور ماه به اتمام مي‌رسد.


براساس برنامه زمان‌بندي بخش مركزي خط 4 در دو مسير رفت و برگشت از ايستگاه شهدا تا انقلاب اسلامي به طول 7 كيلومتر به بهره‌برداري رسيده است وبا تامين اعتبار بخش ميدان انقلاب تا آزادي نيز تا آخر شهريور ماه امسال به بهره‌برداري خواهد رسيد.

همچنين همزمان با اين مراسم از كارخانه قطعات پيش ساخته كنوني خط 3 متروي تهران نيز بهره‌برداري شد. كارخانه توليد سگرمنت خط 3 متروي تهران در منطقه قلعه مرغي محدوده بزرگراه جوانه در مساحتي به حدود 2 هزار متر مربع بنا شده است.

 بنابراين گزارش دستگاه حفار اتوماتيك خط 3 نيز كه متاسفانه به دليل مشكلات نقدينگي و بدهي بانك از گمرك ترخيص نشده است بعد از ترخيص در مدت 2 ماه نصب و راه‌اندازي خواهد شد.

همچنين امروز دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران، در مراسم بهره‌برداري از ماشين حفار TEM خط 7 متروي تهران حضور پيدا كرد. اين دستگاه حفار اتوماتيك قابليت حفر 10 متر در روز را در جبهه كاري دارد.

 با بكارگيري همزمان 4 دستگاه حفار اتوماتيك در تونل‌هاي متروي تهران (خط 7 ، دو دستگاه ، خط 3 يك دستگاه و خط 6 ، يك دستگاه) در مدت 3 سال حفر تونل‌ها تكميل مي‌شود. با استفاده از اين نوع دستگاه‌ها علاوه بر افزايش سرعت ساخت،‌ ايمني و كيفيت نيز بالا مي‌رود.

خط 7 متروي تهران به طول 27 كيلومتر و داراي 25 ايستگاه مي‌باشد اين خط مترو از شهرك امير‌المومنين واقع در جنوب شرق تهران در امتداد شرقي- غربي شروع و پس از عبور از تقاطع محلاتي ، 17 شهريور و ميدان محمديه در تقاطع نواب – قزوين تغيير جهت داده و در امتداد شمالي – جنوبي در راستاي بزرگراه نواب صفوي ادامه يافته و به موازات تونل توحيد و عبور از كنار برج ميلاد در منطقه سعادت آباد پايان مي‌يابد.


نظر شما