جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۶۵۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸
با تاکيد بر اتمام مراحل دادرسي و آزادي قريب الوقوع
در پي نشست پرحاشيه مطبوعاتي فيلم عباس کيارستمي در جشنواره کن، جواد شمقدري در نامه‌اي به ژيل ژاکوب به وي متذکر شد بايد مراقب باشيد برخي افراد به خاطر منافع شخصي و سياسي خود تمايل ندارند ارتباط صميمانه‌اي بين ما برقرار گردد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي متن نامه به شرح ذيل است؛
جاي تأسف دارد که اظهار کنم جنجال‌هاي 2 روز گذشته درباره پرونده قضايي آقاي پناهي اغراق‌آميز و سناريويي از قبل طراحي شده بود. بايد به اطلاع‌ برسانم پيرو تلاش‌هايي که داشته‌ايم مراحل دادرسي پرونده آقاي پناهي به پايان رسيده و اميد زيادي است که به زودي آزاد شود.

شمقدري،‌ با اشاره به اين‌که دور جديدي براي سينماي ايران آغاز شده است افزود : سينماگران ايراني مي‌توانند در چارچوب آزادي و قانون به فعاليت‌هاي خود بپردازند، و در عين حال تأکيد مي‌کنم نبايد بگذاريم اخبار دروغ و فريب‌کاري برخي‌ها مانع همکاري ما در آينده شود.

به گزارش روابط عمومي اين معاونت،در نشست مطبوعاتي فيلم کيارستمي در جشنواره کن، سناريويي از قبل طراحي شده براي فضاسازي سياسي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به اجرا درآمد که در آن به جاي پرداختن به ساخته کيارستمي موضوع دستگيري آقاي جعفر پناهي مطرح شد که اين امر، دلخوري و غافلگيري کيارستمي را نيز به همراه داشت.

گزارش روابط عمومي معاونت مي‌افزايذ: در اين جلسه زماني که از کيارستمي درباره علت دستگيري پناهي سئوال شد، وي پاسخ داد که خبر دارم قرار است به زودي آزاد شود، در اين لحظه يک زن خبرنگار ايراني برخواسته و در ميان جمع با حالتي تأثير برانگيز اعلام کرد:هم اکنون با تماس تلفني که برقرار کردم خبر دارم که پناهي اعتصاب غذا کرده است و دختر او را در مقابلش کتک زده‌اند و اين سخنان با گريه يک بازيگر حاضر در اين نشست نيز همراه شد که ضمن ايجاد فضايي تأثيربرانگيز و فريب کارانه کيارستمي را نيز در غافلگيري قرار داد.

لازم به ذكر است؛پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران روز پنج‌شنبه خبر داد كه دادستان تهران از نزديک در جريان روند تحقيقات مربوط به پرونده «جعفر پناهي» قرار گرفته است.

همچنين به گفته «فريده غيرت» وكيل پناهي،دادستان تهران در اين ديدار از ارسال پرونده اين فيلمساز به دادگاه انقلاب و  آغاز بررسي پرونده و روند قضايي طي هفته آينده(هفته جاري) خبر داده بود.

نظر شما