شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۶۵۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
فرمانده مرزباني سيستان بلوچستان خبر داد :
فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان از کشف بيش از 3 تن انوع مواد مخدر طي يک ماهه گذشته سال جاري در نقطه صفر مرز ، خبر داد .

به گزارش خبرگزاري شهر ، سردار غلام نبي کوهکن با اعلام  تشريح عملکرد يک ماه گذشته مرزبانان درمقابله با اشرار و قاچاقچيان مسلح مواد مخدر و کالا در مرزهاي اين استان ،  افزود : در راستاي برخورد قاطع با هرگونه تجاوزات مرزي ، قاچاق مواد مخدر و کالا در طول مرزهاي استان سيستان و بلوچستان ، مرزبانان اين فرماندهي مستقر درهنگ ها و يگان هاي رزمي ، موفق شدند، طي يک ماهه گذشته در حين اجراي ماموريت و گشت هاي مرزي مقادير زيادي موادمخدر وکالاي قاچاق را کشف و ضبط کنند .

 

وي خاطر نشان کرد : در همين راستا مرزبانان با اقدامات گسترده اطلاعاتي و عملياتي و بکارگيري اطلاعات واصله از مردم مرزنشين غيور منطقه ، با شناسائي و دستگيري يک نفر رابط اشرار ، 19 قاچاقچي مواد مخدر و هلاکت 3 شرور مسلح و  يک قاچاقچي مواد مخدر موفق شدند، در مجموع 3 تن و 93 کيلو گرم انواع مواد مخدر شامل ترياک ، هروئين ، کريستال و شيشه را از آنان کشف و ضبط کنند .

 

فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان تصريح کرد : در راستاي مقابله با قاچاق سوخت و تردد هاي غيرمجاز مرزي ، مرزبانان اين فرماندهي در يک ماهه گذشته ،با توقيف 198 دستگاه خودرو و شناورهاي حمل سوخت قاچاق ، 440 هزار و 867 ليتر سوخت قاچاق را ازقاچاقچيان سوخت کشف و ضبط کردند .

 

سردار کوهکن درادامه عنوان داشت : 70 تن و 386 کيلو گرم آرد قاچاق ، يک تن و 825 کيلو گرم برنج قاچاق ، 15 هزار و 851 پاکت سيگار قاچاق ، 484 راس احشام ومقاديرزيادي وسايل و تجهيزات ضد فرهنگي از ديگر کشفيات کالاي قاچاق در اين مدت بوده است .

 

وي افزود: در راستاي مقابله با متجاوزان مرزي و برخورد با هرگونه تردد هاي غيرمجاز مرزي مرزبانان پرتلاش اين فرماندهي ، در اين مدت 3 هزار و 452 تبعه بيگانه را که بصورت غيرقانوني قصد ورود به داخل کشور را داشتند شناسائي و دستگير و در همين ارتباط 16 هزار و 920 نفر ازاين افراد را از کشور طرد کردند .

 

سردار کوهکن ضمن قدرداني از همکاري خوب مردم مرزنشين منطقه با مرزبانان گفت : مرزبانان اين فرماندهي بطورشبانه روز با هرگونه تحرکات معاندان نظام ، اشرار و قاچاقچيان مسلح مواد مخدر و تردد هاي غيرمجاز مرزي بشدت برخورد خواهند کرد .

 

نظر شما