دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۶۵۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱
همايش بزرگ شاهنامه فردوسي ، جوان ايراني با حضور مسئولان و مديران ارشد منطقه 17 در سينما تئاتر بهاران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 17 ، نخستين سخنران اين همايش که به همت خانه شهرياران جوان برگزار شد معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه بود که با توجه به ضرورت توجه نسل جوان به مفاخر ادبي گفت : شاهنامه فردوسي حقيقتا تبلوري از انديشه ، خردمندي ، دين مداري و عدالت است و ما امروز بايد تقويت کننده اين فرهنگ باشيم.

 سيد مرتضي موسوي افزود : در راستاي سياست شهردار محترم تهران مبني بر تبديل شهرداري از سازماني صرفا خدماتي به نهادي اجتماعي و خدماتي ، شهرداري منطقه 17 آمادگي دارد تا در حوزه‌هاي مطالعاتي و پژوهشي در خدمت نسل جوان باشد . در ادامه اين همايش مرشد اصفهاني با صداي خود روح حماشي را در جمع حاضران دميد .

 سپس منوچهر اکبري استاد دانشگاه فردوسي شناس طي سخناني با اشاره به تدريس شاهنامه در دانشگاه‌ها گفت : تدريس شاهنامه در مقاطع فوق ليسانس و دکترا کافي نيست و در خارج نيز شاهنامه بايد جايگاه در خوري داشته با شد .

 وي گفت : هدف فردوسي از سرودن شاهنامه تنها به نظم درآوردن زندگي شاهان نبود  که اگر چنين بود اثر وي جاودانه نمي شد فردوسي حوادث مربوط به هزار سال قبل از تولد خود را در شاهنامه به نظم درآورده است .

وي گفت : آنچه که باعث ماندگاري شاهنامه شده انتقال آداب ، رسوم و سنت‌هاي ايرانيان بود ه است . در ادامه اين مراسم گروهي از هنرمندان چند سرود زيبا را اجرا کردند که مورد توجه حاضران قرار گرفت .

نظر شما