يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۷
کد خبر: ۱۶۶۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
نمايشگاه اقوام با اجراي برنامه‌هاي محلي و موسيقي سنتي و ارايه آثار و صنايع دستي استان‌هاي كشور از 5 خرداد ماه به مدت دو هفته در فضاي باز فرهنگسراي بهمن برگزار مي‌شود.

شاپور ديوسالار در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: در اين برنامه كه اقوامي مانند قشقايي، كرد، لر و بختياري حضور دارند، با برپايي پنج تخته چادر سياه شيوه زندگي اقوام مختلف به نمايش گذاشته مي‌شود. در اين چادرها زنان و مردان ايلات مختلف به پخت غذاهاي سنتي، نان محلي و ارائه آن به بازديدكنندگان مي‌پردازند.

وي با اشاره به برپايي 100 غرفه براي ارايه آثار مختلف استان‌ها اظهار داشت: در اين غرفه‌ها سوغات شهرهاي مختلف نيز عرضه مي‌شود، ضمن اينكه هنرمندان اين اقوام به اجراي موسيقي زنده و سنتي مي‌پردازند.

مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 16 افزود: در نمايشگاه اقوام نيز صنايع دستي استان‌ها مانند خاتم، قلم زني، گليم، گبه، معرق ،منبت، ترمه‌دوزي و پته در معرض نمايش و فروش گذاشته مي‌شود.

رييس فرهنگسراي بهمن با اشاره به برگزاري نمايشگاه عكس به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، گفت: در اين نمايشگاه آثار عكس، كتاب و محصولات فرهنگي با مضمون آزادسازي خرمشهر و دفاع مقدس در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد.


نظر شما