سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۴
کد خبر: ۱۶۷۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
رييس سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي با بيان اينكه 70 درصد مدارس غير دولتي كشور استيجاري اعلام كرد: مراحل تشكيل صندوق حمايت از موسسان مدارس غير دولتي جهت تامين 50 درصد نياز مالي ساخت و تجهيز اين مدارس در کارگروه اجتماعي دولت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار " شهر " علي باقرزاده رييس سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي در نشست مطبوعاتي به مناسبت سالگرد بيست و هشتمين حماسه فتح خرمشهر ضمن اعلام استيجاري بودن 70 درصد مدارس غير دولتي كشور اظهار داشت: در حال حاضر يك ميليون و 120 هزار دانش آموز در 16 هزار مدرسه غير دولتي كشور مشغول به تحصيل هستند.

 

باقرزاده با اشاره به اينكه مدارس غير دولتي 5/11 درصد كل مدارس آموزش و پرورش را تشكيل مي دهد گفت : 110 هزار نيروي غير رسمي در مدارس غير دولتي اشتغال مفيد به كار دارند و از صلاحيت هاي حرفه اي و آموزشي در سطح بالايي برخوردارند.

 

وي افزود: اكثر اين فضاهاي استيجاري هزينه هاي هنگفتي را براي موسسان آنها رقم مي زند ضمن اينكه فاقد فضاهاي استاندارد در زمينه آموزش، ‌بهداشت و ‌ورزش هستند.

رييس سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي اعلام كرد: با تشکيل صندوق حمايت از موسسان مدارس غيردولتي که مراحل نهايي آن در کارگروه اجتماعي دولت در حال انجام است، 50 درصد نياز مالي ساخت و تجهيز اين نوع مدارس از محل اعتبارات صندوق تامين مي‌شود. آموزش و پرورش نيز موظف است در سال تحصيلي جديد نيروي انساني مورد نياز مدارس غيردولتي را تامين کند.

موسسات آموزشي از راه دور شناخته شده نيست

باقرزاده با اعلام اين نكته كه موسسات آموزش از راه دور در جامعه شناخته شده نيست افزود: تحصيل در اين موسسات براي كساني است كه از تحصيل بازمانده اند يا كودكان كار،‌خياباني و يا افرادي هستند كه از معلوليت هاي جسمي رنج مي برند.

وي ادامه داد: آموزش نيمه حضوري براي كساني كه به هر دليل شرايط تحصيل را از دست داده اند در اين موسسات قابل اجرا است.

رييس سازمان مدارس غير دولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي تعداد اين موسسات را يكهزارو پانصدو75 مورد در داخل كشور و 7 مورد در خارج از كشور عنوان كرد.

باقرزاده با اشاره به اينكه پانصدو سه هزار دانش آموز در اين موسسات مشغول به تحصيل هستند گفت: براي اين گروه از دانش آموزان 64 عنوان كتاب خود آموزطراحي و تدوين شده است كه در سالجاري نيز 40 عنوان به آن افزوده شده است.

همچنين 110 محتواي الكترونيكي خلاصه كتابها توسط آموزش و پرورش تهيه شده و در دسترس دانش آموزان موسسات آموزش از راه دور قرار گرفته است.

نظر شما