يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۶۷۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
رئيس فرهنگسراي شهر از تشکيل يک ستاد واحد براي انجام ويژه برنامه‌هاي بيست و نهمين سالگرد شهادت دکتر مصطفي چمران خبر داد.

به گزارش شهر، محمد ابويي با اشاره به مراسمي که هر ساله در واپسين روز خرداد ماه در مشهد دهلاويه به همين مناسبت برگزار مي‌شود، گفت: در سال جاري با توجه به تاکيد مديريت شهري و با توجه به واقع شدن خانه موزه شهيد چمران ( زادگاه آن شهيد بزرگوار) در منطقه 12، مقرر است مجموعه برنامه‌هاي بزرگداشت شهيد چمران به صورت متمرکز مورد رصد و اطلاع رساني قرار گيرد و برنامه‌هايي که با محوريت خانه موزه در چند روز پاياني خرداد برگزار مي‌شود نقطه عطف و اوج اين برنامه‌ها باشد.

وي افزود: با چنين رويکردي تحليلي محتواي اين برنامه‌ها بر توجه به ابعاد شخصيتي آن شهيد عزيز سوق پيدا مي‌كند تا اقشار مختلف جامعه بتوانند بهره کافي و همزباني لازم را با گفتمان شهيد چمران پيدا کنند.

ابويي در اين راستا به نامگذاري سال 89 به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف اشاره كرد و افزود: منطق شهيد چمران که به حق اسوه علم و عمل به شمار مي‌رود نشان دهنده طريقت کار و همت مضاعف براي نيل به اهداف متعالي اسلام و ايران عزيز است و در اين زمينه مهمترين وظيفه و روش براي الگوسازي اين امر توجه جامع به درس‌هاي شهيد چمران براي روزگار ماست.

رئيس فرهنگسراي شهر با اعلام آغاز به کار دبيرخانه دائمي نکوداشت شهيد چمران اظهار داشت: توجه مديريت شهري به معرفي ابعاد فرهنگي شخصيت شهيد چمران براي پيوند نسل‌هاي انقلاب و تشکيل صفوف مستحکمي است که بتواند تمدن اسلامي ايران را نمونه‌اي از حيات طبيه الهي قرار دهد و به همين دليل هم افزايي همه نهادهايي که در اين زمينه تلاش مي کنند در ساختار و هماهنگي ايشان در عمل مي تواند گامي مهم در جهت نيل به اهداف والاي ما در جهاد فرهنگي باشد.

آيين بزرگداشت شهيد چمران و ويژه برنامه‌هايي به اين مناسبت همزمان در هفته پاياني خرداد ماه در تهران و سراسر کشور برگزار مي‌شود.

نظر شما