دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۵
کد خبر: ۱۶۷۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶
فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: پليس از مزاحمان خياباني به صورت نامحسوس فيلم و عكس تهيه مي‌كند و به عنوان مدرك اين فيلم و عكس را در اختيار مراجع قضايي مي‌گذارد.

به گزارش خبرنگار شهر، سردار حسين ساجدي‌نيا روز سه شنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مطالبات مردمي و درخواست نمايندگان مجلس وظيفه ذاتي پليس، نيروي انتظامي با مزاحمان خياباني و مانكن‌هاي سازمان يافته برخورد مي‌كند.

وي ادامه داد: اين طرح از اول خرداد امسال در شهر تهران آغاز شده است و تمام اكيپ‌هاي پليس براي برخورد مجهز به دوربين هستند چرا كه قبل از برخورد پليس از تخلفات اين افراد فيلم و عكس تهيه مي‌كند. اين افراد با ارسال نامه‌اي توسط پليس امنيت به درب منزلشان براي پاسخگويي به مركز پليس امنيت دعوت مي‌شود.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به اين سئوال كه آيا اين اقدام پليس ورود به حريم خصوصي نيست گفت: خير، خودرو افراد در معابر عمومي تردد دارد و به وسيله همين خودرو فرد براي افراد مزاحمت ايجاد مي كند بنابر اين تهيه فيلم و عكس از اين تخلف ورود به حريم خصوصي نخواهد بود.

وي با اشاره به اينكه امنيت اخلاقي در چند موضوع پيگيري مي‌شود گفت: مزاحمان نواميس فروش و تكثير سي دي‌هاي مبتذل و مانكن‌هاي خياباني از مسايلي است كه در اين طرح با آنها برخورد مي‌شود كه خوشبختانه در رابطه با تكثير سي دي‌هاي غير مجاز و مبتذل برخوردهاي خوبي صورت گرفته است به طوريكه شاهد دستگيري تعداد زيادي از اين افراد كه اقدام به عرضه و تكثير اين نوع سي دي‌ها مي‌كردند بوديم.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در رابطه با برخورد با مانكن‌هاي خياباني گفت: متاسفانه در معابر عمومي شاهد تردد اين نوع افراد هستيم كه به صورت كاملا سازمان يافته اقدام به ترويج بي حجابي مي‌كند و پليس براساس وظيفه ذاتي خود و مطالبات مردم با اين افراد برخورد مي‌كند به اين صورت كه افرادي كه دستگير مي‌شوند بلافاصله در اختيار مشاوران زن قرار مي‌گيرند و با اقدامات علمي و مشاوره انجام شده اين افراد را توجيه مي‌كند اما عده‌اي كه مرتكب جرمي شده باشند حتما به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.


وي با اشاره به اينكه با وجود اينكه چند روز از اجراي اين طرح نمي‌گذرد گفت: خوشبختانه شاهد رضايتمندي مردم از اجراي اين طرح هستيم و در سطح شهر به طور محسوس اين نوع تخلف كاهش داشته است.


سردار ساجدي نيا در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين طرح دستگاه‌هاي ديگر با پليس همكاري دارند گفت: در اين طرح هيچ نوع نهاد و يا دستگاهي با نيروي انتظامي در برخورد با مزاحمان خياباني همكاري ندارند و تنها مردم هستند كه با گزارشات خود از طريق تلفن 110 پليس را ياري مي‌كنند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اينكه آيا اين طرح در راستاي طرح عفاف و حجاب است گفت: تا اين لحظه هيچ نوع ابلاغيه‌اي در اين رابطه با طرح عفاف و حجاب به پليس ارسال نشده است.

معرفي زنان خياباني به كميه امداد

وي در رابطه با زنان خياباني گفت: با هماهنگي كه با كميته امداد صورت گرفته است اين زنان به اين كميته معرفي مي‌شود تا تحت پوشش آنها قرار گيرند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ افزود: در اين رابطه تيم 8 نفره در پليس 110 براي ثبت گزارشات مردمي در رابطه با شناسايي نقاط آلوده شهر تشكيل شده است و اين گزارش‌ها بلافاصله پس از ثبت مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينكه در چند روز ديگر شاهد دستگيري 250 نفر از اراذل و اوباش در شهر تهران خواهيم بود گفت: از اول سال تاكنون 30 نفر از اراذل و اوباش با وساطت معتمدين محل به پليس امنيت مراجعه كرده و توبه نامه خود را تقديم پليس كرده‌اند.


نظر شما