يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۶
کد خبر: ۱۶۷۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹
نوروزي با اشاره به قرار گرفتن وضعيت هواي تهران در شرايط ناسالم:
عضو كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطرار آلودگي هواي تهران با اشاره به اين كه در در مواقع بروز پديده گرد و غبارهيچ گونه اقدام موقتي انجام نمي گيرد،گفت: بايد وزارت‌بهداشت در چنين مواقعي نحوه مقابله و تاثير گرد وغبار را به مردم اعلام كند.

وحيد نوروزي در گفت و گو با خبرنگار «شهر» در رابطه با نتايج جلسه روز گذشته كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطرار آلودگي هواي تهران اظهار كرد: در اين جلسه قرار شد، اطلاع‌رساني در اين باره توسط اشرفي‌پور دبير كميته و مدير كل محيط زيست استان تهران انجام گيرد.



وي خاطرنشان كرد: به گفته  مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا ، هواي تهران امروز سه شنبه 4 خرداد به دليل وجود پديده گرد و غبار در شرايط ناسالم قرار دارد.


مشاور معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران در امور محيط زيست تصريح كرد: هم اكنون در مواقع اظطرار آلودگي هوا پيشنهادات و توصيه‌هاي ما از نظر سلامت به صورت مشخص براي آلاينده هاي ناشي از احتراق سوخت است اما در مورد پديده گرد و غبار هيچ گونه اقدام موقتي انجام نمي گيرد.


وي افزود:معمولا در مواقعي كه آلودگي هوا بر اثر احتراق بيش از حد سوخت در شرايط هشدار قرار مي گيرد، به مردم توصيه مي كنيم خودروهاي خود را كمتر به خيابان ها بياورند و به مراكز معاينه فني خودرو مراجعه كنند، مهدكودك ها تعطيل شوند و... .


نوروزي ادامه داد: اما توصيه‌ها در مورد پديده گرد و غبار به دليل اين كه وجود اين ذرات معلق براي انسان بسيار خطرناك است و به علت قطر كم از طريق مويرگ‌ها وارد بدن مي‌شوند. با توصيه هايي كه در مورد مقابله با آلاينده مونواكسيد كربن اعلام مي شود متفاوت است.



وي گفت: بنابراين با توجه به اين مساله در جلسه روز گذشته كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطرار آلودگي هواي تهران پيشنهاد كردم وزارت بهداشت در مواقع بروز پديده گرد و غبار نحوه مقابله و تاثير گرد وغبار را به مردم اعلام كند.


عضو كميته مواقع اضطرار آلودگي هواي تهران اظهار كرد: اين پيشنهاد مورد استقبال اعضاي كميته قرار گرفت و قرار شد، اين موضوع در شوراي عالي ترافيك و وزارت بهداشت مطرح و بررسي شود.

نظر شما