سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۶۸۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
همزمان با سالروز حماسه تاريخي سوم خرداد، اولين اجراي ارکستر فيلارمونيک شهر تهران با عنوان «سمفوني شهر بيدار» با حضور جمعي از مديران و هنرمندان حوزه موسيقي برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در اين مراسم که با حضور امير خوراکيان، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، محمدهادي ايازي معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار، محمد سرير، دکتر فرهت و جمعي از هنرمندان و مديران شهري در سالن ايوان شمس برگزار شد، رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران سوم خرداد را تجلي آزادي و آزادگي ملت ايران دانست و افزود: حماسه فتح خرمشهر يادآور هزاران خاطره ايثار و اخلاص و شهادت است و وظيفه همه ما زنده نگه داشتن ياد و خاطرات اين حماسه جاودان است.

امير خوراکيان همچنين تشکيل ارکستر فيلارمونيک شهر تهران را حرکتي مثبت در کشف استعدادهاي جوان ارزيابي کرد و اظهار داشت: کشف و شکوفايي استعدادهاي جوان در عرصه هاي مختلف، يک سرمايه گذاري فرهنگي هنري، براي پيشرفت و بالندگي اين حوزه ها در آينده است.

خوراکيان ادامه داد: ما به شور و نشاط معنوي كه اين گروه در آينده براي مردم تهران و به دنبال آن مردم ايران ايجاد خواهد كرد، اميد بسته‌ايم و اطمينان داريم با تلاش اين عزيزان و كساني كه سهمي در حمايت و اجراي اين كار دارند، پايه‌گذاري ارزشمندي را در عرصه فرهنگ و هنر داشته‌ باشيم و آثار بركات اين كار را شاهد باشيم.

در اين مراسم همچنين دکتر محمدرضا آزاده فر «مدير موسيقي سازمان فرهنگي هنري» به شرح کوتاهي در خصوص تشکيل اين گروه پرداخت و گفت:در شهرداري يک برنامه 10 ساله براي شکوفا شدن سبد شنيداري تعريف شده که تشکيل اين گروه يکي از آن اقدامات است.

آزاده فر افزود: کشف استعدادهاي جوان يکي از اولويت هاي ما است و بر همين اساس ميانگين سني اين گروه زير 24 سال است.

مدير موسيقي سازمان ادامه داد: تشکيل ارکستر هاي ديگر همچون ارکستر موسيقي سنتي و فعاليت در حوزه هاي جامعه شناسي و آسيب شناسي موسيقي از ديگر برنامه هاي اين مرکز است.

اين مراسم با اجراي دوقطعه از ساخته هاي فرهاد فخر الديني و بتهون توسط گروه ارکستر فيلارمونيک، شاهنامه خواني و شعر خواني عبدالجبار کاکايي به مناسبت سوم خرداد ادامه يافت.

نظر شما