دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۶
کد خبر: ۱۶۸۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
عکس‌هاي مستند و نقاشي‌هاي آبستره «احمد توکلي» و «پري راغبيان» به خانه هنر آمدند.

به گزارش خبرنگار شهر، نمايشگاه «چيزها ديدم در روي زمين...» برگرفته از شعر سهراب سپهري است که آثار عکاسي شده 15 سال گذشته‌ي احمد توكلي را دربر دارد از هفتم خرداد ماه جاري در دو گالري خانه هنر برپاست. در اين نمايشگاه حدود 50 عکس مستند در ابعاد مختلف به‌صورت رنگي و سياه و سفيد به‌تماشا گذاشته مي‌شود. اما همزمان پري راغبيان نيز نقاشي‌هاي آبستره‌اش را در نگارخانه‌ي پاسارگاد عرضه مي‌کند.

راغبيان حدود دو دهه است، به نقاشي حرفه‌يي رو آورده و عضو انجمن هنرهاي تجسمي ايران است.

سفر به‌نقاط مختلف دنيا، همواره با خاطرات و شگفتي‌هايي همراه است و هر اقليم زيبايي‌هاي منحصر به‌فردي دارد. هر هنرمند ابزاري براي ثبت لحظه‌ها، شگفتي‌ها و زيبايي‌هاي پيرامون خود دارد. ابزار احمد توکلي دوربين اوست.

توکلي، در شهر تهران متولد شده و 23 سال پيش به اروپا رفت و تحصيلاتش را در رشته فيلم‌سازي و کارگرداني در سوئد به‌سرانجام رساند و به‌ فعاليت در اين حوزه پرداخت.

او که نقاشي را نزد زنده‌ياد عليرضا اسپهبد، امين نظر، بابک اطميناني، نصرت‌اله مسلميان پي گرفته، آثارش تاکنون در نمايشگاه‌هايي خارج و داخل از کشور به‌نمايش درآمده است. گالري‌هاي برگ، بامداد، بنفشه، آرته، فرهنگسراي نياوران، اکسپو تهران و... ميزبان آثار راغبيان بوده‌ا‌ند. او کارگرداني، بيش از صدها برنامه تلويزيوني و ساخت فيلم از هنرمندان نامي ‌جهان، عکاسي صنعتي و مد برندهاي مطرح جهان را در شناسنامه‌ي کاري خود دارد.

تدريس، کارگرداني، فيلم‌نامه‌نويسي، تدوين و عکاسي در کشورهاي مختلف اروپايي، عربي و آفريقاي شمالي ازجمله سوئد، انگلستان، تانزانيا، اردن، مصر، قبرس و... به‌نمايندگي از شرکت‌هايي معتبر جهاني نيز در کارنامه‌ي حرفه‌يي او ثبت شده است

نمايشگاه‌هاي يادشده تا 18 خردادماه جاري از ساعت 11تا 21 در «خانه هنر» واقع در خيابان دکتر شريعتي، تقاطع اتوبان صدر، شماره 1716 برپاست. امروز سه‌شنبه چهارم خرداد، آبرنگ‌هاي محمد مديرزاده، هجوم کلمات -نقاشي خط‌هاي- عليرضا سعادتمند و مجسمه‌هاي استخواني مجيد شعباني، از ديوارهاي خانه هنر جمع مي‌شوند تا عكسهايي مستند از سراسر دنيا بر ديوارهاي اين گالري بنشيند. بخشي از عوايد اين نمايشگاه‌ها نيز، به‌رسم هميشه نمايشگاه‌هايي که در «خانه هنر» برپا مي‌شود، به پروژه‌هاي مبارزه با گرسنگي برنامه جهاني غذا اختصاص پيدا مي‌کند. برنامه جهاني غذا سازمان ملل متحد (WFP) حامي فرهنگي اين مجموعه است.

نظر شما