يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۱
کد خبر: ۱۶۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
مطالبات سينماگران از مديريت جديد سينما/19/
مشكل واقعي سينماي ايران عدم اكران فيلم‌هايي است كه با سختي و هزينه هاي خصوصي ساخته مي‌شوند.

«ايرج تقي پور» تهيه كننده سينما ضمن بيان اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: در طول سال نزديك به 60 و يا 70 فيلم توليد مي‌كنيم، ولي بايد پرسيد آيا واقعا همه اين فيلم‌ها اكران عمومي مي‌شوند؟ مشكل واقعي سينماي ايران عدم اكران فيلم‌هايي است كه با سختي و هزينه‌هاي خصوصي ساخته،اما در زمان اكران با مشكل روبرو مي‌شوند. چرا بايد روند اكران فيلم‌ها همچنان در سينما دردسرساز باشد؟

تقي پور در ادامه گفت: حجم گردش مالي سينما در اين چندسال واقعا كم بوده است. با وارد شدن سي‌دي‌هاي قاچاق كه هنوز هم آثار آن را در سطح شهر مي‌بينيم، ديگر چه انتظاري بايد از فروش گيشه و حضور تماشاگر در سينما داشته باشيم. چرا مسئولان فكري به حال اين روزهاي سينما نمي كنند و از كنار مشكلات راحت مي گذرند.اساسا سينما تماشاچيان خود را از دست داده است.

تهيه‌كننده فيلم «شهر زيبا» تصريح كرد:با آوردن چند بازيگر شلوغ كن در سينما است كه فيلم‌هاي روي پرده با فروش روبرو مي‌شوند. متاسفانه «صدا و سيما» و «سينما» با هم ادغام شده‌اند و شايد يكي از دلايل پائين آمدن سطح سليقه تماشاگران سينما، تلويزيون باشد.مردم دوست دارند فيلم‌هاي دم دستي را ببينند.سينما تبديل به يك شوخي شده است. چرا مسئولان سينما واكنش جدي نشان نمي دهند و تصميمات قاطع نمي‌گيرند؟همين مديران سينما كارهايي مي كنند كه به نظر خودشان كارهاي درست و بزرگي است.

تهيه كننده فيلم «صندلي خالي» در ادامه گفت: به دفعات مختلف در بنياد سينماي فارابي جلسات متعددي برگزار شده اما مشكلي از سينما حل نشده است. توليدات فرهنگي بايد در سينما ديده شود. بايد قانوني نوشته شود تا توليدات فرهنگي به سينماي ما برگردد. و در واقع وزارت ارشاد بايد نظارت كلي بر توليدات فرهنگي داشته باشد نه اينكه به عنوان نهاد مهم سينمايي عقب نشيني كند.بايد فيلم هايي ساخته شود كه با اوضاع و احوال مردم همخواني داشته باشد.

تقي پور درباره موضوع سينماي بخش خصوصي و دولتي گفت:فكر مي‌كنم فيلم‌هايي كه از طريق بخش خصوصي ساخته شدند بيشتر مورد توجه مردم بوده‌اند. فيلم «روز واقعه» با بودجه دولت ساخته شد،اگر چه در نوع خود ميان فيلم‌هاي ديگر شاخص بود اما فيلم هايي كه در بخش خصوصي ساخته شده‌اند همانند، ليلي با من است و يا مارمولك و... بيشتر مورد توجه مردم بوده‌اند و بيشترين تاثير مردمي را داشته‌‌اند. و يا فيلم «ملك سليمان» با هزينه بالايي كه ساخته شده چقدر مي‌تواند در ميان فيلم هاي ديگر تاثيرگذارباشد؟

تقي پور در خصوص سريال تلويزيوني «خانه خراب»نيز خبر داد:قرار بود سريالي در 13 قسمت 50 دقيقه‌اي، به نام «خانه خراب» با هدف تشويق مردم به رعايت مقررات ملي ساختمان و مسكن ساخته شود كه به نظر مي رسد كه دوستان وزارت مسكن با ما نمي خواهند همكاري كنند و توليد اين مجموعه فعلا متوقف است. اين تهيه كننده سينما در پايان گفت: بعد از مشكلاتي كه براي اكران فيلم «صندلي خالي» پيش آمد، در انتظار هستيم تا دفتر پخشي براي اكران اين فيلم پيدا كنيم.

نظر شما