شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۶۹۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
با اشاره به خريد پادگان قلعه مرغي از سوي شهرداري تهران
شهردار تهران صبح امروز در ديدار با آيت‌الله مكارم شيرازي از مراجع تقليد قم از خريداري پادگان 300 هكتاري قلعه مرغي خبر داد و گفت: ما قصد داريم در محل اين پادگان شهرك جديدي را احداث كنيم.

محمدباقر قاليباف كه صبح امروز به قم سفر كرده است در نخستين برنامه سفر خود در دفتر آيت‌الله مكارم شيرازي حاضر شد و با اين مرجع تقليد به ديدار و گفت‌وگو پرداخت.

محمدباقر قاليباف در سخناني گزارشي از فعاليت‌ها و آخرين اقدامات انجام شده در شهرداري تهران را ارائه كرد و گفت: طبق ارزيابي‌هاي به عمل آمده 70 درصد مردم از مجموع فعاليت‌هاي تهران راضي هستند.

وي اضافه كرد: در زمينه بافت‌هاي فرسوده چندسالي است كه كارهاي زيادي آغاز شده و تلاش‌هاي بسياري صورت گرفته و در حال حاضر به تدريج شاهد به نتيجه رسيدن اين تلاش‌ها خواهيم بود.

وي با اشاره به اينكه در توجه به عمران و آبادي شهر جنوب شهر را به شمال آن اولويت داده است گفت: امروز شاهد هستيم كه بزرگراه‌ها، فضاي سبز و امكانات رفاهي گسترده‌اي در جنوب شهر ايجاد شده است.

شهردار تهران در ادامه از خريداري پادگان 300 هكتاري قلعه مرغي خبر داد و گفت: ما قصد داريم در محل اين پادگان شهرك جديدي را احداث كنيم و در اين شهرك الگوي شهر 30 سال آينده را مي‌سازيم.

قاليباف همچنين تأكيد كرد: در احداث اين شهرك الگوي ساخت و ساز ايراني و اسلامي را به نمايش مي‌گذاريم.

وي در ادامه به وضعيت احداث و توسعه مترو در تهران اشاره كرد و گفت: در گذشته سالانه 2.5 كيلومتر به وسعت متروي تهران اضافه مي‌شد ولي اين رقم در حال حاضر به سالانه 15 تا 17 كيلومتر افزايش يافته است.

شهردار تهران از خريداري چهار دستگاه حفاري تونل خبر داد و گفت:‌ با راه‌اندازي و به‌كارگيري تمام اين دستگاه‌ها ظرفيت احداث سالانه 30 كيلومتر تونل در شهر تهران را خواهيم داشت.

شهردار تهران قرار است امروز با حضرات آيات سبحاني و نوري همداني و همچنين آيت‌الله علوي گرگاني ديدار و گفت‌وگو كند.

شايان ذكر است بخش اعظمي از ديدار قاليباف با آيت‌الله مكارم شيرازي بدون حضور خبرنگار آن انجام شد.

نظر شما