شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۱۷۰۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
مدير عامل صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران گفت: راهپيمايي ها، تجمعات و حضورهاي سياسي که مجوز قانوني دارد و پيش بيني مي شود به مناسبت سالگرد 22 خرداد برگزار شود را حتما پوشش خبري مي دهيم.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت اله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در حاشيه پنجمين کنگره جمعيت ايثارگران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي مبني براينکه برخي احزاب اصلاح طلب تقاضاي مجوز براي تجمع در سالگرد 22 خرداد کرده اند نظرتان در اين خصوص چيست، گفت: مسئوليت اين موضوع به عهده دستگاههاي مربوطه است اما رسانه ملي هر گونه راهپيمايي، تجمع و حضور سياسي که مجوز قانوني دارد و از ضوابط لازم برخوردار است، را پوشش مي دهد.

وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينکه پيام مراسم 14 خرداد امسال چيست، نيز گفت: پيام 14 خرداد امسال تجديد بيعت با امام راحل به ويژه در حوزه بصيرتي است که امام (ره) توقع داشت يارانش هميشه داشته باشند.

ضرغامي در پاسخ به اين سئوال که براي ادامه داشتن مناظره هايي همچون مناظره هاي انتخابات در صدا و سيما چه برنامه اي داريد، اظهار داشت: برخي تصورشان اين است که تنها موضوعات خيلي تند سياسي که مي تواند جامعه را به تشنج بکشد، حتما موضوع مناظره است در حالي که هم اکنون مناظره ها در سطح خيلي وسيع تري در صدا و سيما مطرح شده و افراد مختلف با ديدگاههاي متفاوت به اين مناظره ها دعوت شده اند و صدا و سيما مناظره هاي زيادي در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي و حتي دفاع مقدس و معارف نيز برگزار کرده است.

وي ادامه داد: الان توقعي که نخبگان و فرزانگان از ما دارند برگزاري مناظرات اين چنيني است که در دل آنها گفتگوهاي سياسي نيز وجود دارد.

 رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران  در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه آيا تجربه مناظرات پر استقبال زمان انتخابات رياست جمهوري در مورد سالگرد 22 خرداد نيز تکرار خواهد شد، گفت: ما در همين سالگرد دفاع مقدس نيز نگاههاي متفاوتي که به جنگ بود را مطرح کرديم و بسياري آدم ها مي توانند در حوزه هاي مختلف حرف هاي جديد و نگاه هاي جديدشان را مطرح کنند.

ضرغامي به سئوال خبرنگاري که پرسيد نظر صدا و سيما درباره استفاده از تمام ظرفيت هاي نظام در رسانه چيست، نيز گفت: به اعتقاد من کساني که معتقد به اصل نظام هستند از آنان به عنوان ظرفيت هاي نظام در رسانه ملي استفاده مي شود. در همين دوران فتنه نيز معلوم شد که يک عده با اصل نظام مخالفند و تکليفشان روشن شد آنهايي که با اصل نظام موافقند و با عمود اصلي نظام همراه هستند همه بايد در يک مسير قرار گيرند.

وي در پاسخ به اين سئوال خبرنگاري که تاکيد کرد صدا و سيما بعد از حادثه انتخابات سال گذشته بخشي از ظرفيت هاي نظام را ناديده گرفته است ، نيز گفت: روزهاي اول بعد از انتخابات به دليل شرايط ويژه سياسي،امنيتي، دخالت بيگانگان و شرايط خاصي که وجود داشت اين اتفاق افتاد ما در آن شرايط نيز سعي کرديم مسيرهايي را طي کنيم که در آن تمامي نقطه نظرات مختلف مطرح شود.

ضرغامي ادامه داد: اما خيلي ها براي ما شرط و شروط گذاشتند، شايد اگر آنها شرط نمي گذاشتند و در فضايي کاملا دموکراتيک مي توانستند بيايند و گفتگو کنند اين موضوع که صدا و سيما بخشي از ظرفيت هاي نظام را ناديده گرفته است به ذهن نمي آمد.

وي ادامه داد: پس از اينکه آن مقطع زماني انتخابات پشت سر گذاشته شد صدا و سيما در چارچوب نيازهايي که نظام دارد فضاي بازي را ايجاد کرد و اين فضاي باز هم اکنون خودش را کاملا نشان مي دهد و در بسياري از عرصه ها قابل استفاده است.

نظر شما