شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۷۰۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹
مشغول بازي در مجموعه تلويزيوني «كلاه پهلوي» به كارگرداني ضياء الدين دري هستم كه بازي من در اين مجموعه هفته آينده به پايان مي‌رسد.

داريوش فرهنگ بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر ضمن بيان اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: مشغول بازي در مجموعه تلويزيوني «كلاه پهلوي» هستم و پيشنهاد هيچ كار سينمايي را در حال حاضر قبول نمي كنم. اين بازيگر سينما در ادامه گفت: مدت طولاني است كه فيلمبرداري اين مجموعه به كارگرداني ضياءالدين دري ادامه دارد كه بازي من تا پايان هفته ديگر در شهرك غزالي ادامه خواهد داشت.


فرهنگ در خصوص نقش خود در مجموعه تلويزيوني «كلاه پهلوي» گفت: براي انتخاب نقش سعي مي كنم همه جوانب كار را درنظر بگيرم، «كلاه پهلوي» جز آن مجموعه هاي تلويزيوني است كه از همان ابتدا به دليل داستان و مضمون تاريخي اش با آن ارتباط برقرار كردم. شايد يكي از دلايل حضور كمرنگم در سينما، نداشتن پيشنهاد نقش مناسب باشد.

فرهنگ درباره حضور خود بعد از چند سال در عرصه تئاتر گفت: از تئاتر متنفرم. حس مي كنم شرايط مرا وادار کرد که از سليقه‌هاي شخصي خود بگذرم. تئاتر کليشه‌اي، کهنه، پوسيده و تکراري را دوست ندارم. زبان تئاتر گم شده است. بايد در انتظار فرصتي مناسب براي بهتر شدن موقعيت هنر تئاتر در آينده باشيم.

اين كارگردان تلويزيوني «راه شب» در پايان گفت: فكر مي‌كنم بعد از بازي در مجموعه تلويزيوني «كلاه پهلوي» نگارش مجموعه تلويزيوني ديگري را آغاز كنم.


پيش از اين شنيده شده بود كه فيلمبرداري مجموعه تلويزيوني «كلاه پهلوي» به پايان رسيده اما بخش‌هايي از فيلمبرداري اين مجموعه همچنان ادامه دارد. «كلاه پهلوي» داستان جواني به نام«فرخ» است كه پس از ادامه تحصيل در فرانسه به ايران مي‌آيد و در شهري كوچك فرماندار مي‌شود. در همين زمان فرمان كشف حجاب از سوي رضاخان صادر شده و او موظف به اجراي اين فرمان است اما...


سريال «كلاه پهلوي» به تهيه‌كنندگي «محمدرضا تخت‌كشيان» در30 قسمت 50 دقيقه‌اي براي گروه فيلم و سريال شبكه اول سيما تهيه مي‌شود. سريال «كلاه پهلوي»، از پروژه‌هاي عظيم و تاريخي شبكه اول سيماست و بازيگراني چون داوود رشيدي، داريوش كاردان، داريوش فرهنگ، كاظم افرندنيا، شقايق فراهاني، امين حيايي، اميرعلي دانايي، صالح ميرزاآقايي، رضا فياضي، جمشيد شاه‌محمدي، ماه‌چهره خليلي، بهاره افشار، گوهر خيرانديش، نگين محسني و آناهيتا همتي در آن بازي كرده‌اند.


«ضياءالدين دري» آخرين بار با سريال «كيف انگليسي» به شبكه اول سيما آمده است.

نظر شما