دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۹
کد خبر: ۱۷۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
شهرداري تهران در نظر دارد با به‌كارگيري تمام ظرفيت‌ها شامل دانشگاهيان، عكاسان، هنرمندان داخلي و خارجي تهران را به يك كارگاه هنري تبديل كند.

سيد محمد جواد شوشتري، رييس سازمان زيباسازي شهرداري تهران در گفت‌وگو با خبرنگار«شهر» زيباسازي شهر را شامل فعاليت‌هاي گسترده‌اي دانست و گفت: در ابتدا بايد از رياست پيشين سازمان زيباسازي تشكر كنم چرا كه او زيباسازي را در شهر آغاز كرد.


به گفته شوشتري پيش از حضور آقاي ملاصالحي در سازمان زيباسازي مردم شناختي از عملكرد سازمان زيباسازي نداشتند و مفهوم زيباسازي نيز در تهران متبلور نشده بود.

وي افزود: بنا داريم از تمام خلاقيت‌ها استفاده كنيم و تهران را به يك كارگاه هنري تبديل كنيم ولي كارگاه هنري كه هارموني داشته باشد.

رييس سازمان زيباسازي بر هدف‌مند بودن كار هنري تاكيد و تصريح كرد: كار هنري كه صورت مي‌گيرد بايد داراي پيام و هدف مشخص ودقت نظر باشد و قصد داريم كار انتزاعي را كاهش دهيم. اين طور نباشد كه رنگ‌آميزي و طراحي شود ولي مردم متوجه موضوع نشوند و نيازمند استخدام شش نفر ديگر براي توضيح طرح باشيم.


وي افزود: براي تبديل تهران به كارگاه هنري در نظر داريم با انتشار فراخوان از هنرمندان عالي‌قدر كشوري براي تزيين تهران استفاده كنيم.

شوشتري از افزايش همكاري با فضاهاي دانشگاهي خبر داد و گفت: قصد داريم فضاهايي را در اختيار اساتيد دانشگاه قرار دهيم تا كار كارگاهي انجام دهند و در اين زمينه آموزش‌هاي لازم را به دانشجويان ارائه كنند.


وي از برگزاري نشست‌هاي مشترك با هنرمنداني مانند كابلي، افجه‌اي و جوادي پور خبر داد و گفت: در زمان فعاليتم در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در مترو نمونه‌هايي از اين كارها انجام شد.


وي همچنين از برگزاري مسابقاتي براي نقاشي و طراحي شهر تهران خبر داد و گفت: برنامه‌هايي براي فعال شدن عكاسان شهر تهران نيز داريم تا فضاهاي بي دفاع شهري را به ما معرفي كنند.

وي افزود: ما به عكاساني كه فضاهاي بي دفاع شهري را معرفي كنند و به ما امكان برنامه‌ريزي براي اين فضاها را بدهند جوايزي اهدا مي‌كنيم.

رييس سازمان زيباسازي شهر تهران خاطرنشان كرد: از ايراني‌هاي خارج از كشور نيز از طريق اينترنت براي زيباسازي شهر نيز دعوت شده است و از طرح‌هاي ناب آنها براي زيباسازي شهر استفاده مي‌شود.

نظر شما