دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۷۱۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
منطقه 22 به عنوان تنها منطقه از شهرداري تهران در نخستين كنگره فن‌آوري اطلاعات ايران با رويكرد به زيست شهروندان شرکت کرد و سيستم آموزش مجازي و كنفرانس مجازي(ويدئو كنفرانس) بكار گرفته شده در منطقه و كنترل پنل كاربري تهيه شده از سوي منطقه را ارائه داد.

به گزارش شهر  به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22 ، سهيل کوثري معاون هماهنگي و برنامه ريزي منطقه گفت:منطقه 22 شهرداري تهران به عنوان منطقه اي پيشرو در مناطق شهرداري تهران که توانسته است گام‌هاي بلندي در زمينه‌ مطالعات ،برنامه ريزي، پياده سازي پروژه‌هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات و آموزش هاي مرتبط براي كاركنان و شهروندان بردارد، در اين كنگره که در مركز همايش‌هاي شهرداري تهران در بوستان گفتگو برگزار شد ، شركت کرد و به عرضه توانمندي ها و معرفي فعاليت‌هاي صورت گرفته پرداخت. وي افزود:منطقه 22 در اين كنگره سيستم آموزش مجازي و كنفرانس مجازي(ويدئو كنفرانس) بكار گرفته شده در منطقه و كنترل پنل كاربري تهيه شده از سوي منطقه را معرفي کرد.

در اين كنگره غرفه منطقه مورد بازديد و توجه مسئولان برگزاري كنگره ، صاحبنظران، متخصصان و شركت كنندگان قرار گرفت. از جمله مهندس نصرا.. جهانگرد، دبير علمي كنگره فن آوري اطلاعات و ارتباطات، استاد دانشگاه و رئيس مركز تحقيقات مخابات ايران، حجت السلام و المسلمين دكتر حميد شهرياري دبير شوراي عالي اطلاع‌رساني كشور، دكتر جعفر حبيبي دبير انجمن كامپيوتر ايران، مهندس قائمي مدير عامل سازمان فن اوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران و ... از غرفه منطقه 22 بازديد کردند و از نزديك با فعاليت هاي منطقه در زمينه فن آوري اطلاعات و ارتباطات آشنا شدند. به گفته کوثري ، كنگره فناوري اطلاعات و ارتباطات با گستره نسبتاً جامعي از عموم قلمروهاي مرتبط با فناوري اطلاعات و ارتباطات و با تاكيد بر رويكرد كاربردي و به منظور تبادل تجربيات موفقيت ها ، شكست ها، درس گرفتن از يكديگر و همچنين اطلاع از آخرين دستاوردهاي ملي و تجربيات جهاني كه با همت انجمن كامپيوتر ايران و حمايت شهرداري تهران ، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان نظام صنفي رايانه اي كشور و تعداد ديگري از نهادهاي ملي و انجمن هاي علمي – فني برگزار شد. در برگزاري اين كنگره علمي مجموعه‌ي انتخاب شده اي از مؤسسات و شركت هاي دولتي و خصوصي برتر بخشي از امكانات و توانايي هاي خود را به معرض ديد شركت كنندگان قرار دادند.

هدف اصلي اين كنگره هدايت و انتقال حوزه‌هاي علمي به بخش‌هاي كاربردي بوده و براي نخستين بار NGOهاي حوزه ICT كشور در كنار هم گرد آمدند تا تلاش کنند الگويي از مدل به‌زيست شهروندان با استفاده از فن آوري اطلاعات و ارتباطات در تهران را عرضه کنند كه در صورت توفيق، اين مدل در ساير شهرها نيز بكار گرفته شود. معاون هماهنگي درباره كنفرانس مجازي ارائه شده در کنگره گفت:به دليل حاشيه اي بودن وسعت منطقه 22 و پراكندگي ساختمان هاي اداري شهرداري منطقه، حضور در جلسات از دغدغه هاي مديران شهرداري منطقه بود به گونه اي كه حجم زيادي از زمان مفيد مديران براي رسيدن به جلسات و شركت در آن گرفته مي شد.

اکنون با به‌كار گيري اين سيستم مديران مي توانند از هر نقطه شهر تهران به شبكه شهرداري متصل و با داشتن يك دستگاه رايانه، وب كم و هدست در جلسات شركت و تصوير و صداي مدير جلسه و همه حضار را بصورت زنده مشاهده کنند. همچنين اين سيستم امکان انتقال نقطه نظرات را بصورت صوتي، تصويري و نوشتاري فراهم مي کند و به دليل امنيت بالاي سيستم امكان شنود و يا ورود به اتاق هاي كنفرانس براي افراد غير مجاز وجود ندارد. کوثري آموزش مجازي را از ديگر ظرفيت هاي منطقه برشمرد که با جلوگيري از تحميل هزينه هاي گزاف از نظر مادي، زماني و كاري براي حضور کارکنان در کلاس ها ، امکان برگزاري مجازي کلاس ها را بصورت زنده يا ضبط شده با قابليت 10 اتاق و حضور 100 كاربر همزمان فراهم مي کند.

وي به سيستم كنترل پنل كاربري اشاره کرد و گفت:به منظور استفاده بهينه از سامانه هاي شهرداري تهران و نيز سامانه هاي ايجاد شده از سوي منطقه ، محيطي نرم افزاري تحت عنوان كنترل پنل كاربري ايجاد شده كه براساس مسئوليت كاربر، كليدهاي ميانبر ويژه اي به نمايش در مي آيند. در اين كنترل پنل سامانه هاي ايجاد شده مانند "پيگيري مصوبات"، "بودجه و اعتبارات"، "قراردادها"، "كارگزيني"، "شناسايي خطرات محيط كار" و ... بنا به مسئوليت هر فرد در اختيار قرار مي گيرد.


علاوه براين سامانه جامع آماري تهيه شده در ناحيه چهار نيز كه حاوي كليه اطلاعات ناحيه است ، در اين كنترل پنل قرار دارد كه مورد توجه بازديدكنندگان قرار گرفت.

نظر شما