دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۷۱۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸
به مناسبت فرارسيدن هفته زن و سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) نزديک به 50 برنامه فرهنگي و هنري در مراكز سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اجرا مي شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره كل روابط‌ عمومي اين سازمان، جشن‌هاي گراميداشت ولادت حضرت زهرا(س) در فرهنگسراهاي ابن‌سينا، ارسباران، اشراق، سرو، اخلاق، خاوران، بهمن، بهاران و مهر و خانه‌هاي فرهنگ باصفا، ميثاق، دردار، امامزاده يحيي(ع)، حافظيه و ميعاد به همين مناسبت برپا مي‌شود.

همچنين در بخش هنري به مناسبت هفته زن، آثار طراحي و نقاشي بانوان هنرمند به نمايش در مي آيد. پرتره «هاني نجم» و خط سفير «محبوبه حسيني» در نگارخانه ملل، نقاشي «نيلوفر فرجي» در نگارخانه معرفت، عكس‌هاي «شادي سعيدي» و نقاشي «مهرنوش عطابخشي» در نگارخانه ارسباران، نقاشي‌هاي «الناز بورنگ» در نگارخانه آفرينش نقش فرهنگسراي اشراق، عكس «زنان شهر من» نگارخانه آفرينش نور خانه فرهنگ نور، طراحي پارچه «سارا نصرالهي» در نگارخانه شفق، نقاشي‌هاي «مليحه محمدي» در نگارخانه خانواده فرهنگسراي گلستان، نقاشي‌هاي «زهرا اسدي» در نگارخانه آبي فرهنگسراي اميد (سالمند سابق)، نگارگري‌هاي «ندا اربع – زهرا عزيزي» و نقاشي‌هاي «اعظم صادقي» و «محدثه و حديثه رهبري» و عكس «نگين و نيلوفر رضايي» در نگارخانه خاوران، آثار بانوان كاريكاتوريست در نگارخانه بهمن، پوسترهاي «فرزانه فراهاني» در نگارخانه خاتم و نيز عكس‌هايي با محوريت «امام و خانواده» در نگارگذر ايستگاه مترو شهيد بهشتي از جمله اين آثار است.

چندين مسابقه فرهنگي نيز براي شهروندان و بويژه بانوان شامل مسابقه‌هاي كتابخواني در كتابخانه‌هاي شهيد جهان‌آراء و استاد حكيمي، مسابقه حديث در خانه فرهنگ توحيد، مسابقه پيامك و خوشنويسي در خانه فرهنگ حراء، مسابقه قرآني «ترنم نور» در منطقه 13 و مسابقه مقاله‌نويسي در كتابخانه قائم به اجرا درآمده است.

برپايي چندين همايش و كارگاه آموزشي با موضوع عفاف و پاكدامني در فرهنگسراهاي كار و خاتم، خانه‌هاي فرهنگ گل‌ها و گرمدره و خانه قرآن منطقه 7 و نيز شب شعري در فرهنگسراي آفتاب، محفل‌هاي انس قرآني در مناطق 4 و 9، نشست شعر آزاد در فرهنگسراي بهمن و اردوي بازديد از پارك بانوان خانه فرهنگ ولي‌عصر(عج) و... از ديگر برنامه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مناسبت ايام با سعادت ميلاد حضرت زهرا(س) است.

همچنين تعداد 400 پوستر به همت فرهنگسراي مترو با استفاده از سخنان امام خميني(ره) با موضوع خانواده و مقام زن، در اين ايام در واگن‌هاي متروي تهران جهت استفاده شهروندان نصب شده است.

نظر شما