دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۷۲۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
معاون حمل و نقل وترافيک شهرداري تهران گفت : با به کارگيري 5 هزار دستگاه اتوبوس ، خدمات‌رساني مترو با تمام ظرفيت، کاهش سرفاصله حرکت قطارها و 450 دستگاه تاکسي در سالروز ارتحال امام خميني(ره) در دستور کار است و پيش‌بيني مي‌شود اکثر جابه جايي زائران در روز 14 خرداد با وسايل حمل و نقل عمومي صورت گيرد .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،مهندس تشکري هاشمي  اظهار کرد : در سالروز ارتحال امام خميني (ره) حدود 5 هزار دستگاه اتوبوس نسبت به جابه جايي زائران از ميادين اصلي شهر، مساجد و... به حرم مطهر امام خميني (ره) اقدام خواهند کرد که در برگشت نيز زائران مي‌توانند از همين اتوبوس‌ها به مبدا بازگردند.


وي ادامه داد: با توجه به اينکه زائران در هنگام رفت به مرور به سمت حرم مطهر امام خميني(ره) حرکت مي‌کنند اما پس از اتمام مراسم تقريبا تمام زائران همزمان قصد بازگشت خواهند داشت ، حدود هزار و 500 دستگاه از اين اتوبوس‌ها در پارکينگ‌هاي حرم مطهر امام خميني(ره) دپو خواهند شد تا در هنگام برگشت زائران با مشکل مواجه نشوند.


معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: همچنين مترو تهران از ساعت 6 صبح روز چهاردهم خرداد با صد در صد ظرفيت به سمت حرم مطهر خدمات‌رساني خواهد کرد و با استفاده از ناوگان خط 2 مترو سرفاصله حرکت قطارها در اين مسير کاهش خواهد يافت به گونه‌اي که در تلاشيم در هنگام بازگشت زائران سرفاصله حرکت قطارها حداکثر 3 دقيقه باشد.


وي تصريح کرد: مترو تهران در سالروز ارتحال امام خميني(ره) به صورت رايگان به زائران خدمات‌رساني خواهد کرد.


تشکري هاشمي همچنين در مورد نحوه خدمات رساني تاکسي ها به زائران حرم مطهر امام خميني (ره) گفت: 450 دستگاه تاکسي نيز در روز برگزاري مراسم ارتحال امام خميني(ره) به زائران خدمات رساني خواهند کرد و زائران را از محدوده هاي اطراف مانند پل شهيد صنيع خواني، پل شهيد کاظمي به حرم مطهر امام خميني(ره) منتقل خواهند کرد.


وي افزود: همچنين اين تاکسي ها در اختيار ستاد گمشدگان خواهند بود تا در صورت نياز افردي که گم مي‌شوند را به مقصدشان برسانند.


معاون حمل ونقل و ترافيک شهرداري تهران با توجه به حجم انبوه اتوبوس‌هاي زائران که از سراسر کشور به تهران مي آيند وهمچنين خدمات‌رساني حدود 5 هزار اتوبوس در سطح شهر به زائران ، فضاي بسيار محدودي براي تردد خودروهاي شخصي در اين مسير وجود خواهد داشت و تاکيد مي شود تا زائران حتي المقدور با وسايل نقليه عمومي خود را به حرم مطهر امام خميني(ره) برسانند.


وي خاطر نشان کرد : نصب نقشه و راهنماي پارکينگ ها ، نصب علايم ترافيکي ، خط کشي مورد نياز در مسيرهاي منتهي ، خط کشي براي صفوف نمازگزاران و... از ديگر اقداماتي است که در راستاي خدمات رساني بهتر به زائران در مراسم ارتحال امام خميني (ره) انجام خواهد شد.

نظر شما