چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۷۳۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹
رييس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور از اجراي از اجراي طرح سنجش سلامت و آمادگي تحصيلي نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصيلي 90-89 از 29 خرداد سال جاري خبر داد.

به گزارش " شهر "، به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش وپرورش استثنايي، "دكتر كشاورز" در همايش مجريان طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مركز فرهنگي – آموزشي اقدسيه بيان داشت: اين طرح امسال نيز با همكاري وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اجرا مي شود و به مدت دوماه ادامه خواهد داشت.

وي افزود: پيش بيني مي شود امسال بيش از يك ميليون نوآموز در طرح سنجش سلامت و آمادگي تحصيلي شركت كنند.

كشاورز ارتقاء سطح سلامت نوآموزان، برنامه ريزي بهينه و مطلوب در عرصه تعليم وتربيت، جلوگيري از هدر رفتن امكانات و تجهيزات مادي و معنوي و پيشگيري از بروز معلوليت و گسترش آن را از جمله پيامدهاي مورد نظر اجراي طرح ذكر كرد و گفت: يكي از برنامه هاي شوراي سياستگذاري طرح سنجش اين است كه اجراي اين طرح را از 6 سالگي به 4 سال كاهش دهيم.

وي تصريح كرد: سازمان ها و نهادهاي دولتي و غير دولتي در سطح كشور براي ارتقاء كمي و كيفي طرح سنجش كمك كنند و اين انتظار از مسوولان مي رود تا اجراي آن را از حالت طرح خارج و به برنامه تبديل كنيم.

مدير كل سلامت، جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت نيز در اين همايش گفت: هم اكنون همه افراد خدمات اوليه بهداشتي را در كشور دريافت مي كنند و اين عدالت در برنامه است. ليكن براي عوامل موثر برعدالت بايد برنامه ريزي بيشتري انجام شود تا به همه ابعاد تعريف سلامتي در بعد جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي برسيم.

دكتر محمد اسماعيل مطلق با اشاره به اينكه بهداشت جهاني به ويژه منطقه مديترانه شرقي بدون ايران نمي تواند حركتي كند گفت: ايران در تمامي نشست هاي منطقه مديترانه شرقي يكي از ركن هاي اساسي برنامه ريزي است.

وي با بيان اينكه سال گذشته سنجش سلامت در پايه هاي اول وسوم ابتدايي و اول راهنمايي اجرا شد، افزود: جمعيتي كه مورد سنجش و معاينه قرار گرفتند 7/10 درصد نسبت به سال قبل افزايش داشته است.

دكتر مطلق از نظارت و پايش طرح سنجش در مراكز بهداشتي ودرماني و پايگاههاي سنجش خبر داد و گفت: دانشگاه هاي علوم پزشكي و بيمارستان هاي تحت پوشش براي ارائه خدمات ارجاعي و تخصصي آمادگي كامل دارند.

همچنين در اين همايش دكتر هيثمي معاون برنامه ريزي سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: يكي از بهترين و ارزنده ترين برنامه نظام تعليم وتربيت كشور اجراي طرح سنجش است كه داشتن نگاه بنيادين به توانمندي هاي تك تك دانش آموزان و استعداد يابي در اين راستا مورد توجه ماست.

دكتر هيثمي با اشاره به بازخوردهاي طرح سنجش گفت: اميدواريم پايه و اساس تصميم گيري، مديريت، برنامه- ريزي در سطح كلان آموزش و پرورش و مديريت هاي مياني و حتي كلاسي توسط معلمان، نتايج طرح همواره مورد توجه قرار گيرد.

نظر شما