يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۷۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خبر داد
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از تامين 60 هزار جاي پارك براي خودرو هاي زائران حرم امام خميني خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر سرهنگ سيد هادي هاشمي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پيش بيني مي شود بيش از دوميليون نفر زائر در مراسم سالگرد رحلت امام خميني شركت كنند و پليس راهنمائي و رانندگي تهران بزرگ براي بيش از 60 هزار خودرو در اطراف مرقد امام پاركينگ در نظر گرفته است.

وي ادامه داد: مراسم امسال ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي همزمان با نمازجمعه و به امامت رهبر معظم انقلاب برگزار مي‌شود.

وي اظهار داشت: اين مراسم از ساعت 10:30 دقيقه روز جمعه 14 خرداد در حرم مطهر امام خميني«ره» برگزار مي‌شود. به همين دليل شرايط ترافيك متفاوتي را پيش رو داريم.

سرهنگ هاشمي افزود: 49 هزار دستگاه اتوبوس و ميني بوس از تهران و سراسر كشور به حرم امام خميني(ره) مي‌آيند و بيش از 2 ميليون نفر در مراسم ارتحال شركت خواهند كرد.

وي اضافه كرد:كاروان‌ها بايد از ساعت 4:30 دقيقه صبح روز جمعه 14 خرداد و تا پايان ساعت 9 صبح در محل از پيش تعيين شده حضور پيدا كنند.   

سرهنگ هاشمي گفت: از ساعت 17 روز پنجشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم و تخليه كامل پاركينگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرايط عادي، تردد تمام وسايل باري سنگين در مسير محور آزادگان و جاده تهران - قم و بالعكس ممنوع بوده و اين قبيل وسايل مي‌توانند از طريق جاده تهران - ساوه و سلفچگان و بالعكس تردد كنند.

وي اظهار داشت: مبادي اعمال محدوديت تردد براي وسايل نقليه سنگين و نيمه سنگين باري به شرح ذيل خواهد بود: جاده مخصوص كرج از سه راه كاروانسرا سنگي به سمت شرق در جاده قديم، جاده قديم كرج از محل دپو ارتش،‌ جاده قديم كرج از محل رمپها و لوپهاي تقاطع غير همسطح جاده قديم - آزادگان، بزرگراه آزادگان ابتداي آزادراه تهران - ساوه، آزادراه تهران ساوه از محل عوارضي، بزرگراه ياسيني منتهي به بسيج از محل پل آزمايش به سمت جنوب و پل هاي غير هم سطح بسيج به سمت آزادگان غرب است.

رئيس پليس راهور تهران افزود: از ساعت17:00 روز پنجشنبه مورخ 13خرداد تا خاتمه مراسم و تخليه كامل محدوده اطراف حرم و عادي شدن وضعيت معابر تردد وسايل نقليه سبك و سنگين به استثناي اتوبوس‌‌هاي بسيج استان تهران، استان‌هاي خراسان شمالي و رضوي، قزوين، آذربايجان شرقي و غربي از بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل شهيد صنيع خاني تا بهشت زهرا و خيابان شهيد رجايي- جاده قديم قم از آزادگان تا حسن آباد ممنوع خواهد بود.

 

سرهنگ هاشمي گفت: از ساعت 4:00 صبح زود جمعه 14 خرداد تا خاتمه مراسم و تخليه كامل محدوده اطراف حرم مطهر حركت تمام وسايل نقليه از قم به تهران به استثناي اتوبوس‌هاي كاروان‌هاي زائران اعزامي از شهرستان‌هاي جنوب، جنوب شرقي و غربي در آزادراه قم - تهران حد فاصل پل حسن آباد تا پل شهيد كاظمي ممنوع بوده و اين گونه وسايل نقليه از طريق جاده قديم قم - تهران به سمت تهران ادامه مسير خواهند داد و آن دسته از وسايل نقليه كه قصد شركت در مراسم عزاداري را دارند از طريق جاده قديم قم - تهران درب شرقي بهشت زهرا (در گلدسته) داخل بهشت زهرا شده و در پاركينگ‌هاي از پيش تعيين شده مستقر خواهند شد.

 

وي اظهار داشت: تردد انواع وسايل نقليه در محور آزاد راه تهران- قم حد فاصل پل شهيد كاظمي تا عوارضي تهران - قم مجاز بوده و محدوديتي اعمال نخواهد شد. اما در صورت ضرورت و حسب تشخيص پليس راهور تهران بزرگ محدوديت ترافيكي در محور فوق اعمال و ضمن ممنوعيت تردد در مسير مذكور، وسايل نقليه به مسير جاده قديم قم هدايت خواهند شد.

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: بريدگي آزادراه خليج فارس قبل از عوارضي مقابل در پاويون به طور كامل مسدود و خودروهاي مدعويني كه قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد مي‌كنند بايد در بريدگي بعد از عوارضي (حدود 400 متر جلوتر) دور زده و به سمت حرم ادامه مسير دهند.

سرهنگ هاشمي اعلام كرد: تاكسي‌هاي فرودگاه امام خميني (ره) بايد در ساعات اوليه روز جمعه 14 خرداد تا خاتمه مراسم آزادراه تهران - ساوه تردد كنند. همچنين مسير تردد مسافران به مقصد فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) از طريق كمربندي، تهران - ساوه و بالعكس صورت خواهد گرفت.

وي اظهار داشت: در مسير جنوب به شمال جاده قديم قم بعد از كهريزك نرسيده به تقاطع سايت، خودروها به باند كندرو هدايت و از طريق جاده نظامي به جاده روستايي قمصر وارد شده و در نهايت وارد باقرشهر جهت ادامه مسير به سمت شمال خواهند شد.

سرهنگ هاشمي گفت: محور شهيد رجايي از ابتداي مسير شمال به جنوب تا جاده قديم و سه راهي سلفچگان به سمت تهران بر روي وسايل نقليه سنگين مسدود خواهد شد.

 

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد: از ساعت 17 بعد از ظهر روز پنجشنبه 13 خرداد تا پايان مراسم و تخليه كامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعيت توقف اعمال خواهد شد.

 

وي اظهار داشت: توقف وسايل نقليه در آزادراه تهران- قم از پل شهيد كاظمي به سمت جنوب تا عوارضي در هر دو سمت ممنوع است و توقف وسايل نقليه در مدخل‌هاي ورودي و خروجي و خيابان‌هاي اصلي بهشت زهرا (س) و خيابان‌هاي فرعي منتهي به پاركينگ‌ها ممنوع است.

سرهنگ هاشمي گفت: توقف تمام وسايل نقليه در طول بلوار امام (ره) (ضلع شمال حرم) از ميدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسير ممنوع است.

رئيس پليس راهور تهران افزود:‌ روز جمعه و قبل از آغاز مراسم مانور 10 هزار موتورسيكلت به اجرا در مي‌آيد.

 

 

نظر شما