يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۷۴۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
شهردار منطقه 19 از احداث پارک 180 هکتاري در اطراف حرم مطهر امام خميني (ره) به منظور اسکان زائران مرقد بنيانگذار کبير انقلاب خبر داد و گفت : پارک ملي 180 هکتاري منطقه 19، دربرگيرنده مجموعه‌اي از فرهنگ‌ها و آداب مردم اقصي نقاط کشورمان است که در نزديکي حرم مطهر امام خميني (ره) و براي ميزباني از زائران مرقد مطهر احداث خواهد شد.

مهندس عباداله فتح الهي در حاشيه نشست مديران شهرداري و مسئولان ستاد مرکزي ارتحال امام (ره) گفت : اين پارک علاوه بر اينکه محيطي مناسب براي تفريح ساکنان جنوب تهران خواهد بود، در روزهاي برگزاري مراسم گراميداشت ارتحال امام، فضاي مناسبي براي اسکان زائران محسوب مي‌شود. در اين صورت ديگر مشکلات حمل و نقلي و شرکت در مراسم براي ميهمانان که از سراسر کشور عاشقانه به تهران مي‌آيند وجود نخواهد داشت.


وي با اشاره به ويژگي‌هاي اين پارک افزود : پارک ملي جنوب تهران را مي‌توان ايراني کوچک دانست ، چراکه در طراحي آن پاتوق‌هايي از هر استان پيش‌بيني شده که در آن المان‌هاي فرهنگي و اجتماعي همان استان به نمايش درخواهد آمد. اين نمادها نشان‌دهنده همبستگي مردم کشورمان است که در برگزاري مراسمي همچون گراميداشت سالگرد ارتحال امام موضوعيت بيشتري پيدا مي‌کند.


وي همچنين در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه مرقد مطهر امام خميني (ره) در محدوده منطقه 19 قرار دارد ، مسئوليت ما براي برگزاري هر چه باشکوه‌تر اين مراسم بيشتر خواهد بود. از اين رو با مشارکت مردم منطقه اقدامات فراگيري را براي برگزاري مراسم صورت داده‌ايم . يکي از اين اقدامات ساماندهي انجمن‌هاي مردم نهاد با موضوعيت‌هاي زيست محيطي و شهري براي کمک به برگزاري مراسم است.


فتح الهي ادامه داد: مردم ساکن در منطقه 19 ارادت خاصي به بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي دارند. از اين رو در اجراي برنامه‌هاي ميزباني حضوري فعال داشتند . در اين راستا 2000 نفر از ساکنان اين منطقه درقالب انجمن‌هاي مردم نهاد ، بسيج ، شوراياران و کارکنان شهرداري در ميزباني از 2 ميليون زائر مشارکت خواهند داشت.


شهردار منطقه 19 اقدامات شهرداري را براي برگزاري اين مراسم مهم بر شمرد و گفت : با توجه به حجم بالاي زائراني که در اين مراسم شرکت خواهند کرد ، شهرداري نيز مسئوليت سنگيني را برعهده خواهد داشت ، چرا که برخي از اقدامات تنها از عهده مديريت شهري بر مي‌آيد. لذا شهرداري تهران به عنوان خادم امام خميني(ره) نقش پذيرايي و فراهم کردن رفاه نسبي را براي زائرين از جمله مهيا کردن امکانات حمل و نقل را برعهده دارد.


وي افزود:در راستاي ارائه امکانات حمل و نقلي براي جابجا کردن زائران، مترو به عنوان وسيله حمل و نقل انبوه بر تمهيدات ويژه‌اي را تدارک ديده است. همچنين قريب به 4000 اتوبوس شرکت واحد توسط شرکت اتوبوس‌راني مسئوليت جابجايي شهروندان تهراني و زائران را براي شرکت در مراسم و نماز جمعه اختصاص داده است. شهرداري منطقه 19 نيز به طور اخص در بخش‌هاي خدمات شهري، فني و عمراني، ترافيکي، فرهنگي و اجتماعي در اين روزها فعاليت خواهد داشت .


مهندس فتح‌الهي از تهيه امکاناتي براي نيروهاي شهرداري خبر داد و گفت : بيش از 34 هزار بسته پذيرايي بهداشتي و سالم ، آب نوشيدني ، تعداد قابل توجهي جزوات آموزشي و همچنين كارهايي براي نظم بخشيدن براي نيروهاي ميزبان تدارک ديده شده است.


وي در ادامه با اشاره به برگزاري مراسم کلنگ زني مجموعه سالن هاي پذيرايي ياس با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران در روز ولادت حضرت فاطمه (س) گفت : در راستاي تدابير دکتر قاليباف شهردار تهران به منظور ايجاد بسترهاي ازدواج آسان جوانان که مبتني بر آرمان‌هاي ديني است، براي اولين بار مجموعه تالارهاي ازدواج گل ياس در روز چهارشنبه و همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س) کلنگ زني خواهد شد.


فتح اللهي در ادامه خاطرنشان کرد : اين مجموعه با هدف ايجاد بسترهاي ازدواج آسان طراحي شده و طبق زمان‌بندي‌هاي انجام شده طي 6 ماه به صورت رايگان در اختيار زوج‌هاي جوان قرار خواهد گرفت . اين مجموعه شامل 5 سالن با گنجايش هر سالن 700 ميهمان است که در مجموعه پذيراي 3500 تا 4000 ميهمان خواهد بود.

نظر شما