شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۷۴۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
فرمانده انتظامي استان تهران خبر داد:
ماموران پليس استان تهران با اجراي طرح هاي متعدد و کنترل محسوس و نامحسوس محورهاي ورودي به اين استان ، موفق به کشف 219 ميليارد و 75 ميليون ريال کالاي قاچاق شدند .

به گزارش پايگاه خبرنگار شهر «سردار عليرضا اکبرشاهي» فرمانده انتظامي استان تهران صبح امروز طي يک نشست خبري با حضور خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود : در راستاي مبارزه با کالاي قاچاق و ارز در استان تهران ، طرح امنيت اجتماعي و اقتصادي در تمامي شهرستانهاي استان تهران با بکارگيري امکانات لازم از ارديبهشت ماه سال جاري به اجراء گذاشته و در راستاي آن با کنترل محسوس و نامحسوس محورهاي ورودي به اين استان طي 40 روز گذشته ، انواع کالاي قاچاق به ارزش 219 ميليارد و 715 ميليون ريال کشف و ضبط شد .

 

فرمانده انتظامي استان تهران در ادامه به اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالاي دخاني اشاره کرد و گفت : با تشديد اقدامات کنترلي و اجراي طرح هاي بازرسي مشترک با شرکت دخانيات استان تهران ، ماموران مبارزه با قاچاق پليس آگاهي با کنترل و بازديد از مراکز عرضه دخانيات در سراسر استان از 10 الي 25 ارديبهشت ماه موفق به کشف 13 هزار و 533 پاکت انواع سيگار و 224 پاکت انواع توتون و تنباکو قاچاق به ارزش 125 ميليون ريال شدند .

   

همچنين وي از اولين مرحله طرح کنترل مصرف کنندگان عمده سوخت شامل نيروگاه هاي توليد برق ، شرکت هاي توليدي صنعتي و مصرف کنندگان عمده بخش کشاورزي و جايگاه هاي عرضه سوخت خبر داد و گفت : در طول ارديبهشت ماه امسال ، 50 مورد بازديد از واحدهاي مذکور انجام شد که در نتيجه 386 هزار و 640 ليتر سوخت قاچاق کشف و ضبط و 6 نفر متهم نيز در اين رابطه دستگير شدند .

 

 سردار اکبرشاهي در ادامه نشست خبري به شناسايي يک انبار داروهاي غيرمجاز و کشف بيش از 6 ميليون عدد داروي ايراني و خارجي در منطقه منظريه فرديس کرج اشاره کرد و در تشريح گزارش آن گفت : ساعت 30 دقيقه بامداد يازدهم ارديبهشت ماه امسال ماموران گشت پليس آگاهي استان تهران حين انجام وظيفه در خيابان بهار کرج متوجه فريادهاي فردي که از ناحيه صورت مجروح بود ، شده و اقدام به بررسي موضوع کردند که وي مدعي شد 4 نفر به قصد زورگيري با او درگير و پس از ضرب و شتم ، خودرو پژو 405 او را به سرقت برده اند .

 

 بلافاصله ماموران پس از جستجوي محل ، خودروي موردنظر را کشف و يکي از ضاربان را شناسايي و دستگير کردند ، با انجام تحقيقات در محل جرم ، فرد دستگيرشده اظهارداشت : با فرد مضروب که داراي يک انبار پر از داروهاي غيرمجاز در منطقه منظريه فرديس کرج مي باشد ، بر سر معامله دارو با يکديگر درگير شدند و در آن روز با همدستي 3 نفر از دوستانش قصد خفت گيري از وي را داشتند .

 

 با اظهارات متهم دستگيرشده ، کارآگاهان محل انبار را شناسايي و اقدام به بازرسي از آن کردند که مقادير بسيار زيادي انواع داروي ايراني و خارجي کشف و پس از انتقال آنها به اداره مبارزه با قاچاق کالا ، مشخص شد تعداد داروهاي مکشوفه بيش از 6 ميليون عدد مي باشد .

 

 بدين ترتيب متهم به نام «يعقوب-ش» دستگير و جهت سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي و باتوجه به اينکه ارزش تقريبي داروهاي مکشوفه بيش از يک ميليارد ريال برآورد شده بود ، به ميزان ده برابر مبلغ فوق عيله متهم اعلام جرم و با قرار وثيقه به همين ميزان روانه زندان شد و تحقيقات جهت دستيابي به اطلاعات بيشتر همچنان ادامه دارد .

   

فرمانده انتظامي استان تهران در ادامه از کشف يک انبار ديگر انواع داروهاي کمياب ايراني و خارجي خبر داد و اظهار داشت : ماموران پليس آگاهي درپي دريافت گزارشي مبني براينکه فردي به نام «حجت-ب» در کرج اقدام به تهيه و توزيع داروهاي غيرمجاز مي کند ، موضوع را در دستور کار خود قرار داده و پس از اطمينان از فعاليت غيرقانوني فرد موردنظر ، محل انبار داروها را در خيابان برغان کرج شناسايي و با بازرسي از آن ، موفق به کشف 136 هزار و 581 عدد انواع داروهاي کمياب ايراني و خارجي شدند .

   

متهم دستگيرشده در بازجوئي ها اعتراف کرد ،داروهاي مکشوفه را از استان هاي غربي کشور خريداري کرده و قصد فروش آنها را داشته که دستگير شد .

 

 سردار اکبرشاهي اضافه کرد : ارزش ريالي داروهاي مکشوفه از سوي کارشناسان شبکه بهداشت بيش از 562 ميليون ريال اعلام و ضمن اذعان به غيرمجاز بودن آنها به مبلغ ده برابر آن عليه متهم اعلام جرم ونامبرده با قرار وثيقه به همين مبلغ روانه زندان شد .

 

وي با اشاره به اينکه ارزش ريالي کالاهاي قاچاق مکشوفه از ابتداي امسال تاکنون 240 ميليارد ريال مي باشد گفت : 900 درصد افزايش کشف در کالاي قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است .

   

فرمانده انتظامي استان تهران در پايان به تشريح نتايج طرح عملياتي مبارزه با قاچاق کالاهاي گمرکي پرداخت و گفت : طرح عملياتي مبارزه با قاچاق کالاهاي گمرکي ، دخان و ترانزيتي از مورخه 4 خردادماه به مدت 48 ساعت در سطح استان به اجراء درآمد که در مجموع منجر به کشف مقاديري کالاي قاچاق به ارزش 214 ميليارد و 273 ميليون ريال شد .   

 

در اين رابطه ماموران ،  31 متهم دستگير و 22 دستگاه خودرو حامل کالاي قاچاق نيز توقيف کردند .

   

همچنين فرمانده انتظامي استان تهران به استمرار اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين استان تاکيد کرد و گفت : طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در حوزه هاي مختلف از قبيل برخورد با اراذل و اوباش ، مزاحمان نواميس مردم و تهيه و توزيع کنندگان موادمخدر در تمامي شهرستان هاي استان تهران با جديت تمام اجراء مي شود و اين طرح تا برقراري کامل امنيت و آرامش ، ادامه خواهد داشت .

 

وي افزود : با اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي تاکنون 137 نفر از اراذل و اوباش استان تهران دستگيرشده اند که  27 نفر از آنها از افراد شرور و معروف بودند به زندان فرستاده شدند و مابقي با اخذ تعهد آزاد بوده و به صورت هفتگي در کلانتري محل خود حاضر و از آنها امضاء اخذ مي شود .

   

سردار اکبرشاهي به طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت : اين طرح در استان تهران اجراء خواهد شد و در مرحله اول به افرادي که شئونات اسلامي و اخلاقي را رعايت نکنند ، تذکر لساني داده خواهد شد ولي در صورت تکرار برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد .

وي در ادامه باتوجه به نتايج مطلوب طرح پاکسازي شهرک ويره شهريار افزود : اين طرح در راستاي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي ، با حضور 60 تيم عملياتي پليس استان تهران در 105 نقطه آلوده شهريار به اجراء گذاشته شد و نتيجه آن دستگيري 135 معتاد پرخطر ، 57 توزيع کننده و 20 قاچاقچي زن و مرد ، کشف 5 کيلو و 434 گرم انواع موادمخدر و 40 کيلوگرم مواد اوليه ساخت شيشه بود .

فرمانده انتظامي استان تهران در پايان خاطرنشان کرد : طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با اقتدار کامل پليس استان تهران در تمامي شهرستان هاي اين استان با هدف ارتقاء و توسعه احساس امنيت اجراء خواهد شد. 

نظر شما