يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۷۴۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
مشاور شهردار تهران در امور بانوان در آستانه ولادت حضرت فاطمه (س) ، گفت : شخصيت والاي علمي و فرهنگي صديقه کبري (س) نمونه و الگويي براي تمام زنان مسلمان در علم اندوزي و دانش اندوزي است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومي ستاد توانمند سازي زنان سرپرست خانوار ، دکتر زهرا مشير امروز در "مراسم بزرگداشت هفته زن و تجليل از دانشجويان نمونه دانشگاه الزهرا(س) " با اشاره به شخصيت حضرت فاطمه (س) در بعد علمي و دانش اندوزي ، گفت : در بررسي شخصيت هاي تاريخي بايد به دو نکته توجه کرد ، ابتدا بايد بستر تاريخي مورد نظر را شبيه سازي كرد زيرا نمي توان آن را در زمان حال سنجيد همچنين گذشتگان درحفظ و نگهداري آثار و روايات دقت لازم انجام را انجام نمي دادند و چون به حافظه افراد متکي بودند، نقل و قول هاي متعدد و متناقض وجود دارد .


وي با اشاره به رشد حضرت زهرا (س) در دامن نبي اکرم (ص) و مادرشان خديجه (س) ، ادامه داد : حضرت زهرا (س) در چنين خانواده اي تحت تعليم و تعلم پدر برزگوارشان بودند و با وجود همسري مانند حضرت علي (ع) که نهج البلاغه را از خود به يادگار گذاشته نمي توان گفت همسر ايشان از علم محروم بوده اند.


مشير تصريح کرد: در خصوص علم حضرت زهرا (س) همين بس که منزل ايشان به دارالتعليم و دارالحکمه معروف بوده و ايشان پاسخگوي سوالات و شبهات مردم در زمان خودشان بوده اند.


مشاور شهردار تهران در امور بانوان با اشاره به عصمت بانوي دو عالم حضرت فاطمه(س) ، اظهار داشت : براي عصمت افراد مقام و مرتبتي است که علم و دانش يکي از مهمترين آنهاست و حضرت زهرا (س) نيز از اين مورد مسثني نبوده است.


وي با اشاره به سخنور بودن دخت نبي اکرم (ص) ادامه داد : حضرت فاطمه (س) بسيار اهل برنامه ريزي ، انضباط ، مشورت ، صبوري ، صداقت ، قناعت و رضايت بوده اند و براي مشورت ابتدا با پيامبر(ص) سپس با حضرت علي (ع) و در نهايت با سلمان فارسي صحبت مي کردند.


مدير ستاد توانمند سازي زنان سرپرست خانوار کمک به همسر ، احقاق حق ، ولايت مداري ، دين باوري و پاسخ به سوالات و شبهات را مهمترين ويژگي هاي اجتماعي حضرت زهرا (س) دانست و گفت : شيوه تربيت ايشان در خصوص فرزندان مبتني بر اصول روانشناسي بوده است بطوريکه ايشان در جمع با فرزندان خود با احترام برخورد مي کرده و فرزندان خود را به ورزش بسيار توصيه مي كردند.


مشير با اشاره به شخصيت والاي فضه که در منزل حضرت زهرا (س) حضور دائم داشته ، گفت : دانش فضه و اينکه او سوالات ديگران را با آيات قراني پاسخ مي داده نشانگر اين است که وي تحت تعليم شخصيت والاي همچون صديقه کبري(س) بوده است.


وي با اشاره به دکترين امام خميني (ره ) درباره جايگاه زن ،گفت : امام خميني (ره) معتقد بودند که زن مسلمان براي ورود به صحنه سياست و سپردن کار و تلاش و ايفاي نقش در جامعه همراه با تحصيل ، عبادت ، همسر داري و تربيت فرزندان مي تواند پيرو حضرت زهرا(س) باشد و دخت پيامبر اکرم را الگوي خود قرار دهد.

نظر شما