يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۳
کد خبر: ۱۷۵۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰
«رضا مهدوي» مديركل مركز موسيقي حوزه هنري در رابطه با جنايات اخير صهيونيست‌ها قبل از سفر با گروه خود به سارايوو جهت اجراي برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) بيانيه‌اي براي جامعه هنري به ويژه موسيقائيان منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار شهر،متن اين بيانيه كه در اختيار سرويس فرهنگ و هنر خبرگزاري «شهر» قرار گرفته،به شرح زير است؛


بسم‌ا... القاسم الجبارين
باي ذنب قتلت ... ياران و بزرگواران اهل هنر
جنايات غاصبان فلسطين، داستاني است كه نه تازه است و نه فراموش شدني. بيش از شش دهه است كه گروهي متشكل از شقي‌ترين ستمكاران تاريخ بشري، با تحريف و خودكامگي در شريعت آسماني حضرت موسي(ع)، سرزميني مقدس را اشغال كرده و فجايع فراوان به پا كرده‌اند كه آخرين اخبار اين روزها، گواه آن است.

بدون شك، هيچ انسان مسوول و انديشمندي، نمي‌تواند و نبايد در برابر اين فاجعه عظيم بشري- جهانيف بي‌تفاوت بماند و مي‌بينيم كه هنرمندان نام‌آور در سراسر جهان، بيزاري خود را از بانيان اين جنايات ابراز كرده و همدردي عميق خود را با زبان هنر به گوش و چشم جهانيان مي‌رسانند.

بي هيچ ترديدي، از هنرمندان والامقام ام القراي مذهب شيعه، از هنرمندان ايران بزرگ اسلامي نيز اين انتظار مي‌رود كه اعتراض خود را با زباني صريح و نيرومند بيان كنند و همدردي خود را با مصيبت ديدگان، ابراز دارند.

باور داريم كه بين همه هنرها، هيچيك قادر نيست به عمق و شيوايي و عظمت هنر موسيقي، حكايت كننده حماسه مقاومت‌ها و اندوه مومنان باشد. با توجه به اين، از خانواده بزرگ موسيقي در ايران اسلامي، انتظار مي‌رود در حركتي پرشكوه و برآمده از عواطف عميق بشري، راوي اين تعهد انساني- هنري باشند. همدلي و همكاري شاخه‌هاي مختلف از اين خانواده در كسوت شاعر و ترانه‌سرا، آهنگساز، تنظيم كننده، نوازنده و ... آفريننده اين آثار والا و فاخر خواهد بود و بر مسووليت پذيري و همدردي عميق ما با قربانيان اين جنايات حكومت صهيونيستي، گواه خواهد داد.

مركز موسيقي حوزه هنري، مصمم‌تر از هميشه، آمادگي خود را براي پذيرش و حمايت از آثاري كه به نحوي شايسته و فاخر، نشان دهنده اين همدردي و حفظ شان والاي هنر باشد، اعلام مي‌دارد.

نظر شما