يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۷۵۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) صورت گرفت :
همايش يک روزه مداحان اهل بيت عضو خانه مداحان و موسسه دعبل خزاعي با تقدير و تمجيد از پير غلامان اهل البيت عليه‌السلام به کار خود پايان داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، مصطفي خرسندي نماينده شهردار تهران در خانه مداحان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همايش يک روزه مداحان اهل بيت در سالن اجتماعات کانون پرورش فکري کودکان در خيابان حجاب برگزار شد که در آن حدود 800 نفر از مداحان و شاعران اهل بيت عليه‌السلام از استان تهران شرکت کردند. مديريت اين مراسم با جناب استاد آهي بود که خود از مداحان معظم و شهير هسند.


دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر شهرداري تهران گفت: هدف از اين مراسم تجليل از پيشکسوتان و پنج خانواده ذاکرين و خدمتگذار مرحوم در اين عرصه که لازم بود به نحو شايسته از آنان تقدير شود. هدف ديگر ايجاد همدلي، همبستگي و همسويي در بين ذاکرين و شعراي پيشکسوت و جوان بود و تقريبا به بيش از 70 درصد آنچه پيش‌بيني شده بود رسيديم.


وي افزود: ايجاد زمينه آموزش براي متقاضيان و کساني که مي‌خواهند در سلک و جرگه ذاکرين وارد شوند و ارتقا سطح علمي ذاکرين فعلي در ابعاد مختلف اعتقادي ادبيات و شعرشناسي از برنامه‌هاي آينده خانه مداحان است همچنين تلاش در جهت ايجاد امکانات رفاهي جهت ذاکرين عزيز از ديگر فعاليت‌هاي آتي خواهد بود.


خرسندي در پايان تصريح کرد:همانطور که اشاره شد در اين همايش از پيشکسوتان و تاثيرگذاران در عرصه ذاکرين و 5 خانواده محترم ذاکر که مرحوم شده‌اند از جمله خانواده مرحوم علامه، مرحوم حاج نادعلي کربلايي، مرحوم هاشمي دانا، مرحوم حاج حسن ارضي، مرحوم محمدعلي اسلامي تقدير شد. علاوه بر اين از جناب آقاي دکتر ايازي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران که اگر تلاش ايشان نبود خانه مداحان تاسيس نمي‌شد و از جناب حجت‌الاسلام و المسلمين امرودي به دليل نقش بسيار موثر ايشان در تدوين اساسنامه و برنامه‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت خانه مداحان با اهداء لوح تقدير از زحمات اين عزيزان قدرداني شد.


نظر شما