يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۷۵۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵
در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در پي درخواست رئيس قوه قضاييه، رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محکومين قضاياي پس از انتخابات موافقت فرمودند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، همزمان با ايام خجسته ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام ا... عليها) ، حضرت آيت‌الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با درخواست رئيس قوه قضائيه براي عفو و تخفيف مجازات هشتاد و يک نفر از محکومان محاکم عمومي و انقلاب که در قضاياي پس از حماسه چهل ميليوني مردم در انتخابات سال گذشته، بازداشت و از کرده خود پشيمان شده و درخواست عفو کرده اند موافقت نمودند.


متن کامل نامه آيت الله آملي لاريجاني به مقام معظم رهبري به اين شرح است:


بسم الله الرحمن الرحيم


محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي(ادام الله ظله الوارف)


با اهداي سلام و تحيات و با عرض تبريک فرا رسيدن ايام ولادت با سعادت دخت گرامي نبي مکرم اسلام (ص) و تقارن اين عيد خجسته با ولادت حضرت امام خميني(ره)، با گذشت بيش از سه دهه از انقلاب اسلامي، پايه هاي نظام اسلامي آنچنان مستحکم و ريشه در اعماق انسانهاي مؤمن دوانيده که بفضل الهي و با رهبري ولي فقيه و حمايت بي دريغ امت، بر همه توطئه ها و مشکلات فائق آمده و صراط تعالي را مي پيمايد.

در سال گذشته در دهمين انتخابات رياست جمهوري،‌ مردم دين مدار و انقلابي حماسه اي ديگر آفريدند و جلوه اي از دموکراسي واقعي و مردم سالاري ديني را در ايران اسلامي به نمايش گذاشته و عليرغم تبليغات گسترده دشمنان و بدخواهان، با حضور چهل ميليوني در انتخاباتي کم نظير و در کمال آزادي شرکت کرده و با اکثريت قاطع فرد مورد نظر خود را انتخاب کردند.

اين نمايش عظيم ملت و حماسه بزرگ بر دشمنان گران آمده و در صدد تلخ کردن کام مردم برآمدند و با پيوند جريانهاي ضد انقلاب داخل و خارج و حمايت همه جانبه دشمنان قسم خورده دست به فتنه گري و نا امني زدند و عده اي غافل و بي بصيرت هم اگر چه با انگيزه هاي متفاوت، آتش اين فتنه را شعله ور تر کردند و با هنجار شکني و زير پا گذاشتن قانون براي مردم و نظام زحمت ايجاد کردند و مال و جان مردم را مورد تعرض قرار دادند که حسب وظيفه دستگاههاي امنيتي، انتظامي و قضايي با فتنه گران و قانون شکنان و عوامل نا امني برخورد کردند.

با روشن شدن ماهيت فتنه و بر ملا شدن نقشه دشمنان عده اي از اين افرادِ فريب خورده به خود آمده و از کرده خود پشيمان و اظهار ندامت و درخواست عفو دارند. در اجراي بند 11 از اصل قانون اساسي به شرح ليست پيوست، صورت اسامي 81 نفر از محکومان محاکم عمومي و انقلاب مورد بررسي واقع و واجد شرايط لازم جهت برخورداري از عفو و يا تخفيف مجازات تشخيص داده شده اند که در صورت تصويب مقام عالي اقدام مي‌گردد.

و الامر اليکم و السلام عليکم و رحمت الله و برکاته

صادق لاريجاني


پاسخ حضرت آيت الله خامنه اي به درخواست رئيس قوه قضائيه به اين شرح است:


بسمه تعالي

با سلام و تبريک با پيشنهاد جنابعالي موافقت ميشود. والسّلام عليکم و رحمت الله


سيّدعلي خامنه اي

12/خرداد ماه/1389

نظر شما