دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
شعار روز محيط زيست امسال گونه هاي بسيار يك سياره يك آينده است .

به گزارش شهر به نقل از مرکز اطلاعات و اخبار ملل متحد در تهران (UNIC)دبير كل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز جهاني محيط زيست ، 5 ژوئن 2010 ، 15 خرداد از مردم جهان خواست تا با هم تصوير جديدي براي تنوع زيستي ايجاد كنند.

 

 

كشور روآندا ميزبان بين‌المللي جشن روز جهاني محيط زيست 2010 است. اين كشور كوچك در منطقه‌ي درياچه‌هاي بزرگ آفريقا به سرعت به عنوان پيش‌تاز سبز، شهرت بدست مي‌آورد. روآندا به عنوان زيستگاه 52 گونه در معرض خطر، شامل گوريل كمياب كوهي، مي‌خواهد نشان دهد كه چگونه پايداري محيط زيست به اساس رشد اقتصادي يك كشور مي‌تواند گره خورده باشد. با وجود چالش‌هاي زياد در اين كشور مانند فقر و نابودي گسترده زمين، اين سرزمين هزار تپه در حال احياي جنگل‌ها، استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير، استفاده از كشاورزي پايدار و توسعه تصويري سبز براي آينده است.

 

امسال شهر كيگالي ضربان قلب جشني جهاني، چند فرهنگي و بين نسلي سياره ما و ميليون‌ها گونه آن و راه‌هاي بي شماري خواهد بود كه حيات در كره زمين را به هم مربوط مي‌كند. در اين روز جهاني محيط زيست اين جانب از همه افراد، از كيگالي تا كانبرا، از كوالامپور تا كوئيتو درخواست مي‌كنم به ما كمك كنند زنگ خطر را به صدا در آوريم. تجديد ارتباط با طبيعت، زندگي را تقويت مي‌كند. با هم، مي‌توانيم تصوير جديدي براي تنوع زيستي ايجاد كنيم: "گونه‌هاي بسيار. يك سياره. يك آينده"

بر اساس اين گزارش در شهر Pittsburgh در شمال آمريكا كه ميزبان اين برنامه در روز محيط زيست امسال است برنامه هايي با موضوع مديريت اكوسيستم ها و اقتصاد سبز در 6 هفته ميان روز زمين پاك و روز محيط زيست بر گزار شده است.

اين گزارش حاكي است در شهر دهلي مسابقه هاي نمادين دوچرخه سواري براي حفظ محيط زيست برگزار مي شود.

در ايران نيز سازمان حفاظت محيط زيست برنامه هاي متنوعي در زمينه فرهنگسازي وافزايش آگاهي عمومي در رابطه با محيط زيست ، آلودگي منابع و حفظ اكوسيستم هاي طبيعي در نظر دارد كه از 16 خرداد به مدت يك هفته اين برنامه ها برگزار مي شوند.

نظر شما