يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۷۶۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۶
در ميان اسامي نادمين درخواست شده براي تخفف و عفو افرادي چون محمد علي ابطحي، محمد عطريانفر، جهانبخش خانجاني، هدايت آقايي و سعيد شريعتي به چشم مي خورند.

مزمان با ايام خجسته ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) رهبر معظم انقلاب اسلامي با درخواست رييس قوه قضائيه براي عفو و تخفيف مجازات 81 نفر از محکومان محاکم عمومي و انقلاب که در قضاياي پس از حماسه 40 ميليوني مردم در انتخابات سال گذشته، بازداشت و از کرده خود پشيمان شده و درخواست عفو کرده‌اند، موافقت کردند. عفو اعلامي بر اساس اظهارات، نوشته‌ها، رفتار محکومان در طول و بعد از اجراي حکم، نوع مجازات‌ها، ميزان محکوميت‌ها و رفتار محکومان در گذشته و اقداماتي که انجام دادند و ابراز ندامت از گذشته، صورت گرفته است. گفته مي شود در ميان اسامي درخواست شده براي تخفف و عفو افرادي چون محمد علي ابطحي، محمد عطريانفر، جهانبخش خانجاني، هدايت آقايي و سعيد شريعتي به چشم مي خورند.

خبرنگار اتي نيوز به دنبال کسب اطلاعات بيشتر در اين باره و دستيابي به اسامي ساير کساني است که براي انان در خواست عفو و تخفيف شده است.

عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي انقلاب تهران درباره 81 نفر گفته بود: اين افراد به سه دسته تقسيم مي‌شوند؛ دسته اول افرادي که در زندان بودند؛ دسته دوم افرادي هستند که در مرخصي به سر مي‌بردند و دسته سوم نيز افرادي هستند که يا حکم آنها اجرا شده بود يا در شرف اجرا بود. وي درباره افرادي که در زندان به سر مي‌بردند تصريح کرد: برخي از اين افراد شب گذشته بلافاصله بعد از عفو مقام معظم رهبري از زندان آزاد شدند و برخي ديگر از اين افراد نيز مشمول تخفيف مجازات قرار گرفتند و حبس آنها تقليل يافت. دادستان تهران درباره دسته دوم يعني افرادي که در مرخصي به سر مي‌بردند خاطرنشان کرد: پس از پايان تعطيلات اين عفو، هم به زندان و هم به خود اين افراد ابلاغ خواهد شد و طبيعتا مطابق عفو يا تخفيف مجازات در مورد اين افراد عمل خواهد شد. جعفري دولت آبادي با اشاره به دسته سوم و افرادي که احکام آنها اجرا شده بود گفت که احکام اين افراد منتفي مي‌شود. وي درباره افرادي که احکام آنها در شرف اجرا بود نيز تأکيد کرد که اين احکام اجرا نخواهد شد. دادستان تهران در پايان با بيان اينکه افرادي مشمول عفو شدند که با تقاضاي عفو ابراز ندامت کرده بودند، ابراز اميدواري کرد: با اين عفو که نشان دهنده رأفت و رحمت نظام اسلامي است زمينه بازگشت اين افراد به دامان انقلاب و مردم فراهم شود.

نظر شما