دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۷۶۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹
همايش «عاشيقلار دونياسي» به منظور نکوداشت استاد جواد دربندي و رونمايي از کتاب عاشيقلار دونياسي با حمايت معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از سوي موزه دکتر سندوزي برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، فرزاد قاسم زاده رئيس موزه دکتر سندوزي با اعلام اين خبر افزود: در پي تاسيس باشگاه پزشکان و مهندسان هنرمند و فعاليت کارگروه‌هاي تخصصي اين باشگاه‌ها، همايش عاشيقلار دونياسي از سوي اعضاي کارگروه موسيقي باشگاه پزشکان و مهندسان هنرمند برگزار مي‌شود.

وي اظهار داشت: داستان‌هاي فولکلوريک آذربايجان بخشي از ادبيات شفاهي اين خطه از کشورمان است که در طول تاريخ همواره سينه به سينه منتقل شده و سرانجام به نسل هاي کنوني رسيده است. در اين ميان حفظ و نگهداري و پايداري اين فرهنگ مردمي، نيازمند حمايت‌هاي ويژه‌اي است که با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق، برگزاري برنامه‌ها و همايش‌هاي گوناگون در اين زمينه مقدمات لازم براي حفظ و توسعه اين هنر ريشه دار ايراني فراهم مي شود و همايش عاشيقلار دونياسي که عنوان کتابي با همين نام، نوشته استاد جواد دربندي نيز است، با حضور هنرمندان مختلف از جاي جاي ايران پهناور، به معرفي اين هنر و موسيقي در استان هاي مختلف مي پردازد.

وي افزود : همزمان با برگزاري اين همايش، ضمن قدرداني از زحمات استاد جواد دربندي که تاکنون نزديک به 10 جلد تاليف، تحقيق و پژوهش را در عرصه ادبيات و موسيقي عاشيقي به رشته تحرير دراورده است از کتاب عاشيقلار دونياسي نيز رونمايي مي‌شود.

رئيس موزه دکتر سندوزي گفت: کتاب عاشيقلار دونياسي ضمن معرفي عاشيق ها در استان هاي مختلف، سبک هاي مختلف موسيقي عاشيقي را نيز در معرض ديد علاقه مندان قرار مي‌دهد. در اين همايش، عاشيق ها بر اساس نوشته ها و تحقيقات استاد دربندي به اجراي برنامه موسيقي عاشيقي مي‌پردازند.

در اين همايش گروه عاشيقهاي آذري به سرپرستي استاد سلجوق شهبازي نيز به اجراي برنامه مي‌پردازند.

همايش عاشيقلار دونياسي به همت معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و با مشارکت سازمان ملي جوانان ، موسسه پرتو دانش ، شهرداري منطقه 5 ، شهرداري منطقه 3 ، انجمن نوانديشان زرينه ، تحريريه ائل ادبياني ، نشريه لوازم خانگي و فرهنگسراي ارسباران روز سه شنبه 18 خرداد 89 از ساعت 16 تا 20 در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي شود .

نظر شما