يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۷۷۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۶
شهردار منطقه 20 تهران گفت : در صورت همکاري مالکان واحدهاي تجاري و صنعتي، 3 خيابان اصلي در اين منطقه تعريض و دوطرفه مي شوند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 ، مجتبي عبدالهي با بيان اين مطلب گفت : سال‌هاست که بخش قابل توجهي از معابر اصلي منطقه مانند خيابان جاده قم ، فدائيان اسلام و 24 متري به علت کم عرض بودن به صورت يک‌طرفه مورد استفاده قرار مي گرفتند که اين امر منجر به اتلاف زمان ،افزايش بار ترافيک و افزايش جرائم رانندگي براي شهروندان مي‌شد.

 

شهردار منطقه 20 با اشاره به اينکه تعريض و دوطرفه کردن اين معابر مستلزم عقب نشيني املاک اين محدوده است خاطر نشان کرد:املاک واقع در حاشيه معابر به 2 بخش تجاري و صنعتي تقسيم شده اند و هريک از املاک آن شرايط خاصي براي تملک دارند و مالکاني که براي تعريض معابر مذکور با شهرداري توافق و عقب‌نشيني کنند مي‌توانند از شرايط و امکانات تشويقي خاصي بهره‌مند شوند .

 

وي دريافت امتياز تراکم تجاري شناور را از جمله اين تسهيلات عنوان کرد و افزود: املاکي که در پهنه صنعتي قرار دارند در ازاي 3 متر و املاکي که در پهنه تجاري قرار دارند در ازاي 2 متر عقب‌نشيني مي‌توانند يک متر امتياز تجاري دريافت کنند .

 

عبدالهي با اشاره به اينکه اين تسهيلات در مدت زمان محدودي اعطا مي‌شود يادآور شد : اين نوع امتياز به تمام املاک متعلق به مالک حتي در نقاط ديگر منطقه قابل انتقال است.

 

شهردار منطقه تصريح کرد: به منظور اطلاع رساني به شهروندان و مالکان اين محدوده نيز تابلوها و کانکس هايي نيز در اين خيابان ها نصب شده است و شهروندان با مراجعه به اين کانکس مي توانند از تسهيلات در نظر گرفته شده مطلع و در اين زمينه توافق کنند.

 

وي در خاتمه افزود: شهرداري د رتلاش است از حداقل زمين و فضا حداکثر استفاده را ببرد تا مشکلات شهر مرتفع شود و با تعريض اين معابر شهروندان در پياده روها و سواره روها به راحتي تردد مي کنند.

 

نظر شما