چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۱
کد خبر: ۱۷۷۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
فرمانده پليس خراسان رضوي خبرداد:
فرمانده پليس خراسان رضوي ار دستگيري 12 تن از اعضاي باند مخوف سرقت از طلافروشي بازار رضاي شهر مشهد در عملياتي اطلاعاتي و حساب شده خبر داد.

به گزارش خبرگزاري شهر سردارپاسدار حميد فهيمي راد با اعلام اين خبر گفت: وقوع چندفقره سرقت مسلحانه از طلافروشي هاي مشهد، کارآگاهان پليس آگاهي استان و تيم هاي تجسس و عمليات پليس مشهد را بر آن داشت تا با طرح ريزي عملياتي و اقدامات وسيع اطلاعاتي، تلاش خودرا براي شناسايي و دستگيري عاملان سرقت هاي مسلحانه آغاز کنند.

 

وي افزود: کارآگاهان اداره عمليات ويژه پليس آگاهي خراسان رضوي در تداوم پيگيري اين پرونده به سرنخ هايي دست يافتند که حاکي از فعاليت مجرمانه باندي داشت که از جنوب کشور به مشهد عزيمت و از سال 1387 اقدام به سرقت اثاثيه منزل و سرقت هاي مسلحانه مي کنند.

 

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي خاطرنشان کرد: با روشن شدن ردپاي اين متهمان خطرناک در 3پرونده، عمليات تعقيب و مراقبت به طور کاملاً پوششي و نامحسوس در دستور کار پليس قرار گرفت و اين فرضيه که اعضاي باند با سرقتهاي مسلحانه در ارتباط باشند قوت يافت.

 

در حالي که تحقيقات پرونده ادامه داشت يکي از اعضاي باند که احمد نام دارد در محدوده نغندر مشهد مرتکب قتل شد و پس از ارتکاب جنايت خودرا مخفي کرد. ديگر اعضاي باندنيز چندين دفعه محل سکونت خود را تغيير دادند.

 

فرمانده پليس خراسان رضوي افزود: پس از تکميل تحقيقات پرونده و شناسايي دقيق مخفيگاه متهمان، مأموران انتظامي مشهد در عملياتي غافلگيرانه اعضاي باند را در روز هشتم خرداد ماه دستگير کردند.

 

سردار فهيمي راد خاطر نشان کرد: در بررسي صحنه سرقت از طلافروشي بازار رضاي مشهد که روز هشتم مرداد سال 1387 به وقوع پيوست و درآن سارقان مسلح با استفاده از اسلحه جنگي کلاش يکي از مأموران انتظامي را مجروح و اقدام به سرقت 15 کيلوگرم طلاجات کرده بودند از طريق تصاوير دوربين مداربسته، 5 تن از اعضاي باندکه 3مرد و 2زن هستند شناسايي شدند.

 

اين متهمان در برابر شواهد و ادله موجود راهي جز بيان حقيقت نديدند و با بيان حقيقت به سرقت مسلحانه از طلافروشي بازار رضاي مشهد اعتراف کردند.

 

سرتيپ پاسدار حميد فهيمي راد گفت: برابر اعتراف سارقان مسلح، يکي از متهمان در زمان وقوع سرقت مسلحانه از طلافروشي بازار رضا منزلي را در نزديکي محل سرقت کرايه و از آن به عنوان مخفيگاه اعضاي باند استفاده مي کردو 2متهم ديگر پرونده نيز به نامهاي احمد و هادي با استفاده از سلاح کلاش و کلت کمري وارد صحنه شدند و همسران آنان نيز به عنوان مراقب و نگهبان دراطراف محل سرقت حضور داشتند تا درصورت ورود مأموران انتظامي موضوع را به سارقان مسلح اطلاع دهند.

 

به همين دليل متهمان يکي از مأموران وظيفه شناس و شجاع انتظامي را مجروح و پس از تيراندازي به شيشه ويترين مغازه و ايجاد رعب و وحشت با سرقت 15 کيلوگرم طلاجات به وسيله موتورسيکلت از محل فرارکردند.

 

فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي تصريح کرد: اعضاي اين باند پس از ارتکاب سرقت مسلحانه به مخفيگاه خود رفتند و بافروش طلاجات سرقتي به يکي از طلافروشي هاي مشهد، اسلحه کلاش و کلت کمري را به شهرستان اهواز انتقال دادند.

 

وي با اشاره به اين مطلب که مالخر اموال مسروقه دستگيرشده است گفت: 12تن از اعضاي باند که همگي درچنگ قانون گرفتارشده اند در ارتکاب چندين فقره سرقت از منازل شهرمشهد نيز دست داشته اند و هم اکنون اقدامات گسترده اطلاعاتي و تحقيقات پليس براي کشف ديگر سرقت هاي مسلحانه وبه عنف ادامه دارد.   

نظر شما