يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۷۷۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
رييس خانه‌موزه شهيد چمران از ويژه‌برنامه‌هاي بيست و نهمين سالگرد شهادت دكتر مصطفي چمران خبر داد و گفت: آيين بزرگداشت شهيد چمران امسال با طراحي يك بسته‌برنامه و اجراي برنامه‌هاي فراگير از 27 تا 31 خرداد ماه برگزار مي‌شود.

مهدي نجابت در گفت و گو با خبرنگار شهر از برگزاري ستاد مركزي بزرگداشت شهادت دكتر چمران خبر داد و گفت: در مراسمي كه روز 31 خرداد ماه در خانه‌موزه شهيد چمران با حضور «محمدباقر قاليباف» شهردار تهران، «مهدي چمران» رييس شوراي اسلامي شهر تهران و «سردار سروري» برگزار مي‌‌شود ضمن سخنراني و بازگويي خاطرات و رشادت‌هاي اين شهيد بزرگوار، از همرزمان شهيد مصطفي چمران نيز تقدير به عمل مي‌آيد.

وي افزود: دعوت از ميهمانان ويژه، مانند سفراي كشورهاي لبنان، فلسطين و نمايندگان جنبش حماس و حزب‌الله، پخش كليپ و اجراي موسيقي از ديگر بخش‌هاي اين مراسم است.

نجابت برپايي ايستگاه‌هاي فرهنگي هنري در طول بزرگراه چمران را يكي ديگر از برنامه‌هاي اين ستاد عنوان كرد و ادامه داد: ايستگاه‌هايي فرهنگي هنري، براي تبيين و يادآوري ياد و خاطره شهيد دكتر چمران، در طول مسير اتوبان چمران -به‌ويژه پل گيشا- با توزيع بسته‌هاي فرهنگي از صبح تا ظهر روز 31 خرداد ماه برپا مي‌شود.

وي از برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي توليد فيلم و عكاسي مستند در شرايط خاص جبهه و جنگ خبر داد و افزود: اين كارگاه‌ها در روزهاي 27، 28 و 29 خرداد ماه برگزار مي‌شود. همچنين نشست‌هاي تخصصي و تحليلي شناخت ابعاد مختلف شخصيتي شهيد چمران به همراه تجزيه و تحليل آثار هنري اين شهيد در روز 27 خرداد ماه برگزار مي‌شود.

به گفته رييس خانه‌موزه شهيد چمران، بررسي پايان‌نامه مقطع دكتراي شهيد چمران، تجزيه و ترجمه دعاي كميل شهيد چمران، پخش اسلايدهاي منحصر به فرد از اين شهيد، از ديگر برنامه‌هايي است كه در هفته بزرگداشت شهيد مصطفي چمران در نظر گرفته شده است.

نظر شما