دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۷۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰
معاون شهردار تهران گفت : يکي از مهم‌ترين راهبردهاي شهرداري تهران در سال 89 گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي ، اجتماعي با در نظر گرفتن ارزش‌هاي ديني، انقلابي و ولايي است .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 17 ، دکتر عيسي شريفي ، معاون امور مناطق شهرداري تهران در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي شهرداري منطقه 17 ، در جمع مديران منطقه با بيان اين مطلب گفت : فعاليت‌هاي فرهنگي بسيار مهم و در تمام حوزه‌هاي تاثير گذار است . اگر در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي رويکرد، عمل و راهبرد ما فاقد معيارهاي ارزشي باشد قطعا به بيراهه خواهيم رفت.


شريفي با اشاره به تاکيدات شهردار تهران که توجه به ارزش‌هاي ديني ، انقلابي و ولايي را خط قرمز شهرداري در تمام فعاليت‌ها عنوان کرده است، خاطر نشان ساخت : يکي از مهم‌ترين اولويت‌هاي شهرداري تهران درسال 89  خواهد بود.


معاون امور مناطق شهرداري تهران گفت : فلسفه وجودي معاونت امور مناطق خدمت رساني به نواحي و مناطق است تا کارها با سرعت و کيفيت بهتري انجام شده و خدمات شايسته‌تري به شهروندان ارائه شود.


وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن تشکر از منطقه17 به دليل اقدامات انجام شده براي برگزاري مراسم سالگرد حضرت امام خميني(ره) اظهار داشت : مشارکت در برگزاري مراسم سالگرد رحلت بنيانگذار کبير انقلاب حضرت امام خميني(ره) توفيق بزرگي است و بايد قدر آن را دانست.


مسجد محوري و توجه به فعاليت‌هاي مذهبي (مباحث قرآني، نهج البلاغه ، اهل بيت(ع) و...) از ديگر مواردي بود که معاون شهردار تهران در سخنانش به آن‌ها اشاره کرد و گفت : اگر با اين رويکرد در سراهاي محله عمل شود ، تحول عظيمي در محله‌ها بوجود خواهد آمد .


شريفي با تاکيد بر ضرورت توسعه قرائت‌خانه‌ها ، مکان‌هاي مطالعه و برپايي کلاس‌ها آموزشي گفت : محور همه اين تلاش‌ها ، بايد فعاليت‌هاي قرآني باشد.


وي همچنين با اشاره به اجراي چندين پروژه مهم ترافيکي در منطقه17 گفت : منطقه17 اقدامات خوبي را در حوزه ترافيک انجام داده‌است . همکاري تنگاتنگ شهرداري منطقه با مجري طرح احداث تونل زير خط راه آهن تهران - تبريز نيز اهميت زيادي دارد و در زمينه احداث خطوط مترو نيز بايد بيش از گذشته مساعدت شود.


شريفي در ادامه به بازگشايي برخي ازخيابان‌ها ومعابر بن بست در منطقه و ساماندهي ميدان شمشيري اشاره کرد و اين مسائل را از جمله مواردي دانست که بايد به آن توجه ويژه‌اي شود.


درابتداي اين جلسه و پيش ازصحبت‌هاي دکتر شريفي، شهردار منطقه گزارشي از عملکرد چند ماه گذشته ارائه کرد و گفت : در حوزه فرهنگي يکي از مهم‌ترين اقدامات راه‌اندازي و تجهيز کتابخانه "نهم دي" در محله امام‌زاده حسن (ع) بود که با اين اقدام تعداد زيادي از جوانان و نوجوانان امکان استفاده از فضاي مناسب جهت مطالعه را پيدا کردند.


مهندس عظيم بابايي بعد از ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته در بخش نوسازي بافت‌هاي فرسوده، به برگزاري المپياد ورزشي ناحيه يک اشاره کرد و افزود : اين مسابقات به دليل مشارکت خوب شهروندان تاثير بسيار مثبتي بر افزايش روحيه ورزشي مردم داشت و اميدواريم مقدمه اي باشد براي فعاليت هاي بعدي.


وي با اشاره به چگونگي آماده سازي موزه شهيدان کربلايي در باره طرح هاي ترافيکي خاطرنشان کرد : جمع آوري پل امين الملک و پياده راه شدن خيابان يافت آباد طرح هاي مهم ترافيکي هستند که با جديت آن ها را دنبال مي کنيم.


اجراي پروژه احداث تونل خط آهن - تهران تبريز و خطوط3 و 7 مترو و همچنين فعاليت زياد شرکت فاضلاب در منطقه17 از ديگر مواردي بود که بابايي به آن ها اشاره کرد گفت : مديريت شهري و مردم منطقه تا کنون همکاري و صبر و شکيبايي خوبي در اين زمينه از خود نشان دادند . چرا که اجراي اين پروژه ها شرايط کاملا ويژه اي را براي منطقه بوجود آورده است.


وي در ادامه گزارشي نيز از برنامه هاي تدارک ديده شده براي ماه مبارک رمضان ارائه کرد.


نظر شما