چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۷۸۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۱
آثار ايرج شافعي، رضا بني‌صدر، آيدا ذوقي و اميرحسين قاسمي در گالري‌هاي تهران به نمايش در مي‌آيند.

به گزارش شهر و به نقل از واحداطلاع‌‌رساني و روابط عمومي «خانه هنر»، شامگاه امروز سه‌شنبه 18 خرداد عکس‌ها احمدتوکلي و نقش‌هاي پري راغبيان از ديوارهاي خانه هنر پايين مي‌آيند تا اين مجموعه درتدارک نمايشگاه‌هايي باشد که همزمان ساعت 16 روز جمعه 22 خردادماه جاري برگزارخواهد شد. سه نمايشگاه نقاشي از چهار هنرمندي که با سه شيوه و سبک متمايز از همآثارشان را به‌تماشا مي‌گذارند.

تقديم به بانوي گالري‌داري ايران

ديوارهايگالري «ملک» به حدود 20 اثر منتخب نقاشي از دوسال اخير «ايرج شافعي» تعلق مي‌گيردکه ابعادشان به يک تا يک ونيم متر هم مي‌رسد. آثار او برگرفته از طرح‌هايي با نشاني مستقيم از فرهنگ اصيل ايرانياست؛ گل‌ها، پرندگان، ظرف‌هاي شکننده‌ي چيني رنگارنگ و اشياي نفيس قديمي تصويرشده.  اين نخستين حضور نمايشگاهي انفرادي شافعي خارجاز گالري سيحون است. او نمايشگاهش را به معصومه سيحون که به‌تعبير او بانوي هنر،دوست ديرين و پشتيبان هنرمندان بوده، تقديم کرده است. قديمي‌ترين بانوي گالري‌دار ايراناول خردادماه در تهران در سن 75 سالگي درگذشت.

آيدين آغداشلو،24سال پيش شافعي را به گالري سيحون معرفي کرد؛ هنرمند پركاري که تقريبا هر سال در گالريسيحون نمايشگاه انفرادي برپا مي‌کرد. طي چند سال گذشته، زنده‌ياد سيحون، سالروز تاسيسنگارخانه‌اش را با نمايش آثار او جشن مي گرفت.

شرکت در 90 نمايشگاهگروهي در ايران و انگلستان، چين، فرانسه، کانادا، اسپانيا، آلمان، قطر، دبي، بوسنيو نيز برپايي12 نمايشگاه انفرادي در گالري سيحون در کارنامه‌ي پرکار حرفه‌يي اين هنرمندنقاش ثبت شده است. شافعي در 20 نمايشگاه گروهي هم شاگردانش را همراهي کرده است.

آبستره‌هاي بني‌صدر

اما رضا بني‌صدر هنرمند نقاش و معمار که معماري را در دانشگاه هنرهاي زيباي پاريس آموخته و نقاشي رادر کانادا سال 1387 آغاز کرده، سومين نمايشگاه خود را با 22 تابلوي آبستره در گالري«الهيه» برپا خواهد کرد. بني‌صدر نخستين دوره نقاشي را نزد استاد نقاش ژاک در شهرمونترال گذرانده و در تهران هم  دوره‌اي شاگردبابک اطميناني و مصطفي دشتي بوده است.

گرگ و ميش‌؛ نقاشي با عکس

گالري «پاسارگاد»خانه هنر را هم نقاشي با عکس زوج هنرمند آيدا ذوقي و اميرحسين قاسمي دربر مي‌گيرد.«گرگ و ميش» عنوان مجموعه‌ا‌ي از 20 تابلوي اين دو هنرمند است که در ابعادي متفاوتارايه مي‌شوند.


نظر شما